انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع هوا فضا و دانشگاه علم و صنعت

۲۵م دیماه ،

58-46.jpg

تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع هوا فضا و دانشگاه علم وصنعت ایران با حضور مسوولان سازمان صنایع هوا فضا و دانشگاه علم و صنعت، امضا شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمد سعید جبل عاملی رییس دانشگاه علم وصنعت ایران در ابتدای این مراسم به معرفی توانمندی‌های دانشگاه علم وصنعت پرداخت و گفت: به لطف خدا و با همت جدی روسای دانشکده‌ها، در سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی تازه جذب دانشگاه شده‌اند که قریب به اتفاق آنها، با سواد و اشخاص متدین و با انگیزه‌اند.

وی از اعضای هیات علمی تازه به عنوان یک ظرفیت بکر و بسیار خوب یاد کرد و گفت: این اشخاص می‌توانند یک جهش تازه و خون تازه‌ای را در دانشگاه ایجاد کنند.

جبل‌عاملی در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: تحولاتی که در سال‌های اخیر در عرصه آموزش عالی کشور اتفاق افتاده، سبب شده تا دانشگاه‌های بزرگ فرصت مناسبی را برای ورود به عرصه فناوری پیدا کنند و خوشبختانه نگاه به دانشگاه‌ها و توانمندی‌های آنها عوض شده است و الان دستگاه‌های بهره‌بردار متقاضی ارتباط با دانشگاه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: خوشبختانه با فعالیت خوب شورای عتف، در حال حاضر هفت ماموریت تحقیقاتی مهم و ملی بر عهده دانشگاه علم وصنعت ایران گذاشته شده است.

وی از طراحی و ساخت ماهواره به عنوان یکی از هفت ماموریت تحقیقاتی مهم دانشگاه نام برد و گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه در این حوزه موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده و در زمینه طراحی و ساخت زیر سیستم‌های ماهواره نیز با جذب بخش‌ عمده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مجموعه خوبی در این زمینه در دانشگاه شکل گرفته است.

در بخش دیگری از این مراسم، سردار سید مهدی فرحی، ریاست سازمان صنایع هوا فضا وزارت دفاع ابراز امیدواری کرد تا تعامل و ارتباط بین سازمان صنایع هوا فضا و دانشگاه علم وصنعت ایران جهش خوبی را در این دو سازمان ایجاد کند و منتج به نتایج خوب وارزشمندی برای کشور شود.

وی گفت: در قبل وجود این تعامل و ارتباط تنگاتنگ که در حال حاضر بین صنایع و دانشگاه‌ها برقرار است؛ یک آرزو و امید بود که در حال حاضر به یک افتخار تبدیل شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.