انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت بحران شهر تهران

۰۵ تیرماه ۱۳،

خبرگزاری آریا- تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی – تحقیقاتی و آموزشی میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات- با هدف توسعه و تحکیم همکاری‌های دوجانبه در موضوع مدیریت بحران و سوانح طبیعی امضا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ،این تفاهم‌نامه زمینه اجرایی ساختن مباحث تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و استادان در خصوص امدادرسانی، کاهش تلفات جانی در حوادث ،پیشگیری از خسارات جانی و مالی و بازسازی را فراهم می‌آورد.
دکتر علی اکبر قهرمانی مدیر دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی سازمان در نشست امضای این تفاهم‌نامه با معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات- با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان مدیریت بحران و مراکز علمی – پژوهشی گفت: مدیریت بحران شهر تهران جز با نگرش علمی و پژوهشی و بهره‌گیری از یافته های علمی جدید امکان پذیر نیست .
وی افزود: انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی، توسعه ای و راهبردی در قالب طرح های پژوهشی، پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس عناوین پروژه های تعریف شده مشترک از جمله اهداف همکاری در این تفاهم نامه است.
وی گفت: ارائه طرح های تحقیقاتی و پروژه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مدیریت بحران، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک و همچنین حمایت مالی و اجرایی در زمینه چاپ و انتشار یافتن کتب و مقالات حاصل از نتایج طرح های تحقیقاتی و حمایت از اختراعات، ابداعات و ایده‌های نو زمینه‌های همکاری بین طرفین است.
وی همچنین تشکیل مقطع دکتری مدیریت بحران را ضروری خواند و عنوان کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به پتانسیل های علمی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مقطع دکتری مدیریت بحران در این واحد دانشگاهی استقبال می کند.
بر اساس این گزارش، دکتر منصور بیات، معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز در خصوص این تفاهم نامه گفت: دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در رشته های تحصیلی مرتبط، از آمادگی کامل برای ارائه طرح ها و پژوهش های علمی و کاربردی و کمک به اهداف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر برخوردارند.
 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.