انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای و نظام صنفی کشاورزی کشور

۲۹ آبان ،

به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نظام صنفی کشاورزی کشور منعقد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، کوروش پرند رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری که امروز در دفتر ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد گفت: به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی و در جهتی اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سایر اسناد بالادستی تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای کشور و نظام صنفی کشاورزی کشور که از این پس نظام صنفی نامیده می گردد منعقد شد.

وی در خصوص اهداف این تفاهم نامه افزود: ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش کشاورزی زیر مجموعه نظام صنفی، توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی و تحقق اهداف تعیین شده بخش کشاورزی در برنامه ۵ ساله پنجم توسعه کشور از اهداف این تفاهم نامه است.

پرند در خصوص تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این تفاهم نامه گفت: تامین مربی مورد نیاز دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های پایان دوره های آموزشی، صدور گواهی نامه مهارت پس از اخذ نمره قبولی از سوی کارآموزان، صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای برای نظام های صنفی مطابق مقررات سازمان، مشارکت در راه اندازی کارگاه های آموزشی تازه و بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش نظیر سایر کارآموزان سازمان از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

وی افزود: به منظور اجرای صحیح مفاد این تفاهم نامه کمیته راهبردی ملی متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین و مطابق آن در سطح استان با عضویت رئیس نظام صنفی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و رئیس تعاون روستایی استان و سایر مسئولان ذی ربط به تشخیص طرفین تشکیل می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه در ۱۱ ماده و در ۲ نسخه تهیه و تنظیم شده و به امضای طرفین رسید و هر نسخه حکم واحد داشته و به تنهایی حاوی سندیت لازم است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.