انعکاس سی امین مسابقات بین المللی قرآن کریم در “سلام تهران” شبکه سحر

۰۸خردادماه،

موضوع برنامه این هفته “سلام تهران” سیمای کردی شبکه سحر به برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اختصاص خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، اقدس کاربخش تهیه کننده این برنامه با اعلام این خبر گفت: بخش گفت و گوی مجری و کارشناس برنامه این هفته با حضور حجت الاسلام احمد شرف خانی معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث و گفت و گو پیرامون سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که با حضور قاریان و حافظان ۷۵ کشور جهان ۱۰ تا ۱۷ خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود، می پردازد.

وی به محورهای مورد بحث در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در این برنامه بررسی می شود “سابقه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ایران”، “اهداف برگزاری این مسابقات”، “نقش و تاثیر قرآن در زندگی روزمره انسان ها” و “علل استقبال وسیع کشورهای مختلف از برگزاری این مسابقات در ایران نسبت به سایر کشورها” را می توان نام برد.

کاربخش از “اهم خبرها هفته” به عنوان بخش دیگر “سلام تهران” یاد کرد و افزود: در این آیتم ۵ یا ۶ خبر مهم هفته با توضیحات آن به اطلاع مخاطبان می رسد.

وی با اشاره به ارایه دو بخش گزارشی در این برنامه، اظهار کرد: در هر برنامه یک گزارش ارسالی از مناطق کردنشین ایران با موضوع نظرسنجی دربارهٔ برنامه های شبکه سحر و یک گزارش با موضوعات مختلف از تهران پخش می شود که گزارش مربوط به تهران برنامه این هفته به انعکاس مسابقات بین المللی قرآن کریم اختصاص دارد و شامل بخش هایی همچون مراسم افتتاحیه، گفت و گو با دبیر مسابقات، گفت و گو با داوران ایرانی و خارجی، گفت و گو با شرکت کنندگان رشته های مختلف قرآنی و … خواهد بود.

آزاد ابراهیمی اجرا، عبدا… عابدی ترجمه و گویندگی متن و کریم کلاشی فر ویراستاری برنامه “سلام تهران” را بر عهده دارند. مریم محمدی (دستیار تهیه)، اردشیر پشنگ (نویسنده و کارشناس محتوایی) و یوسف شریف زاده (گزارشگر) نیز سایر عوامل تهیه این برنامه می باشند.

“سلام تهران” جمعه ۱۰ خرداد ماه ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران به مدت ۴۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن سیمای کردی شبکه سحر می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.