انعکاس گسترده صحبت‌های کی‌روش درمورد چوی

۲۳خردادماه،

پس از آنکه تیم ملی کره‌جنوبی سه‌شنبه شب در راه جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در سئول یک بر صفر مقابل ازبکستان برنده شد،سرمربی این تیم علیه ایران حرف‌های تندی بر زبان آورد که با واقعیت همخوانی نداشت.

به گزارش فارس،چوی‌کانگ هی در جلسه خبری پس از بازی به خبرنگاران گفت: هنوز رفتار بد ایران را در بازی رفت به خاطر دارم. رفتارشان در آن بازی با ما خوب و در حد و اندازه‌های یک میزبان نبود. دوست دارم به تلافی آن رفتار تیم ایران را در بازی برگشت یعنی جدال هفته آینده شکست دهیم.

وی در این کنفرانس حتی حرف‌های توهین‌آمیزی زد و اظهار داشت: صادقانه بگویم از ایران بیشتر از ازبک‌ها بدم می‌آید. امیدوارم ازبکستان بتواند به جام جهانی راه یابد.

در پی انتشار یافتن این اظهارات توهین‌آمیز که با روح و اخلاق ورزشی همخوانی نداشت، کارلوس کی‌روش،‌ سرمربی پرتغالی تیم ایران نیز در کنفرانس خبری روز قبل واکنش مناسبی نشان داد.

وی گفت: او مایه ننگ و شرم بازیکنان کره است، او مایه شرم و ننگ فوتبال کره جنوبی است. او به مربیان فوتبال و هواداران ایران احترام نمی‌گذارد، او گله‌مند است که در ایران برخورد خوبی با کره نشده است در حالی که ما بهترین امکانات را در اختیارشان گذاشتیم، وقتی ۵ مرغ داریم اگر مقابل کسی که از گرسنگی رنج می‌کشد یک بال قرار دهیم این اتفاق معنایی ندارد اما اگر یک ران داریم و آن را با آن فرد تقسیم می‌کنیم او باید تشکر کند.

وی افزود: به عقیده من سرمربی کره حق دارد صحبت کند و نظرش را بگوید اما حق بی‌احترامی به فوتبال ایران را ندارد. آخرین کلام من این است که او قبل از رسیدن کاروان ایران به کره باید از هواداران و فوتبال ایران و همچنین هواداران کره عذرخواهی کند. مطمئنم او دیگر احترامی که بازیکنان کره برایش قائل بودند را ندارد. بسیار خوشحال هستم و می‌خواهم قبل از دیدار مقابل کره جنوبی پیراهن ازبکستان را خریداری کنم و به او هدیه بدهم.

پس از انتشار یافتن این اظهارات، روزنامه‌های ورزشی رکورد و آبولا، همچنین روزنامه‌های مهم این کشور همانند فیگوئرا، سوسیالیستا، بارلونتا، کامیینا و دیارو‌آوریو پاسخ کی‌روش به سرمربی کره‌جنوبی را پاسخی منطقی،‌ محکم و به جا دانستند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.