انفجارهای یمن برای انحراف از بحران عربستان

عضو شورای مؤسسان کمیته های مردمی یمن گفت: هدف از انفجارهای یمن منحرف کردن اذهان انقلابیون از مطالبات اصلی آنها و انحراف افکار عمومی کشورهای همسایه خصوصاً عربستان از بحران و مشکلات داخلی خود است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، نایف الشرعبی اظهار داشت: رد پای القاعده در انفجارهای اخیر یمن دیده می شود که عاملان این انفجارها دو هدف را دنبال می کنند هدف اول مشغول کردن انقلابیون و مردم یمن به مسائل امنیتی و هدف دوم منحرف کردن افکار عمومی همسایگان یمن بویژه عربستان از مشکلات داخلی کشورهایشان است.
 
وی خاطرنشان کرد: عربستان هم اکنون گرفتار عدم ثبات است و همگان از اعتراضات مردمی در این کشور خصوصاً در استان های الشرقیه و عسیر آگاه هستند.     
 
الشرعبی افزود:عربستان تلاش می کند که افکار عمومی جهان را از مشکلات داخلی خود منحرف کند.
 
وی اظهار داشت: اگر یمن باثبات شود و حاکمیت خود را بازیابد ، در همه منطقه تأثیر خواهد گذاشت به همین دلیل غرب و وابسته هایش در منطقه خلیج فارس با کمک افراطیون در صددند وضعیت یمن را بحرانی کنند تا افکار عمومی را در کشورهای خود متوجه مشکلات داخلی یمن نمایند.  
 
عضو شورای مؤسسان کمیته های مردمی یمن در ادامه تصریح کرد: کسانی که هم اکنون قدرت را در یمن به دست گرفته اند ، منتخب مردم نیستند بلکه خود را به مردم تحمیل کرده اند.
 
وی با انتقاد از ائتلاف دیدار مشترک افزود: کشتار مردم یمن در حالی صورت می گیرد که این ائتلاف با امضای توافقنامه ریاض وارد دولت یمن شده است و از آنجا که حقوق خود را از عربستان دریافت می کند تنها درپی تأمین منافع ریاض در یمن است.
 
عضو شورای مؤسسان کمیته های مردمی یمن اظهار داشت: اعضای ائتلاف دیدار مشترک افراطیون قدیمی هستند که فقط آرای خود را قبول دارند و آرای دیگران را رد می کنند و با علی عبدالله صالح ،دیکتاتور برکنار شده یمن، شریک هستند.
 
وی گفت: هیچگونه دموکراسی و تغییرات واقعی در یمن ایجاد نشده است و مسئولان امر مردم را درک نمی کنند و فقط به فکر تأمین منافع عربستان هستند.
 
الشرعبی افزود: اکثر مسئولان یمنی وابسته به آل سعود هستند به طوری که مردم یمن نیز آنان را می شناسد و نام آنها در مطبوعات چاپ شده است.
 
وی گفت: افراد وابسته به آل سعود نمی خواهند که بحران یمن پایان یابد زیرا پایان بحران یمن به معنای محروم شدن آنها از کرسی قدرت است لذا مردم یمن باید تا تحقق همه اهداف انقلاب ایستادگی کنند و به محقق شدن برخی اهداف انقلاب اکتفا نکنند.
 
انفجار مهیب روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) در دانشکده پلیس در پایتخت یمن ده ها کشته و مجروح برجای گذاشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.