انفجار امروز انتقام شکست طرح کودتا بود/بی نتیجه بودن نشست شورای امنیت

“محمد صادق الحسینی” کارشناس خاورمیانه در گفتگو با خبرگزاری مهر به تشریح پشت پرده انفجار امروز دمشق پرداخت و گفت : شورشیان سوریه قرار بود کودتایی به نام “آتشفشان دمشق” در روز چهارم رمضان به اجرا درآورند. این طرح توسط دستگاه امنیتی سوریه افشا شد و طی عملیاتی گسترده، با تروریستها و طراحان این کودتا که با سلاح، پول و حمایت آمریکا، قطر و اسرائیل آماده چنین اقدامی بودند برخورد و بسیاری از آنان دستگیر شدند.

در عین حال تروریستها طرحی برای ایجاد ناامنی در دمشق داشتند که پیش از برگزاری نشست شورای امنیت با جوسازی و به راه انداختن جنگ روانی موجبات تصمیم ضدسوری این شورا را فراهم کنند. آنها می خواستند این ادعا را مطرح کنند که اوضاع در سوریه از کنترل خارج شده و دولت این کشور توان اداره امور را ندارد تا بتوانند با استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل دخالت خارجی را در سوری تحقق بخشند.

 

وی افزود: انفجاری که امروز به راه انداختند در همین راستا و در در عین حال به منظور انتقام گیری طراحان کودتا از برخورد قاطع نظام اسد با هسته های توطئه بود. دستگیری های وسیعی که در این رابطه انجام شد، شکاف عمیقی بین مخالفان ایجاد کرده است، بنابراین می بینیم که مقامات ارشد نظامی را هدف حمله خود قرار داده اند.

 

این اتفاق فرصت خوبی را برای به راه انداختن جنگ تبلیغاتی الجزیره، العربیه و سی ان ان و بی بی سی فراهم کرده تا پیش از برگزاری نشست شورای امنیت به مسائل مورد نظر مخالفان دامن زده و اوضاع را ناآرام نشان دهند. با این حال تلاش آنها بی نتیجه است، زیرا روسیه اعلام کرده که هرگز از قطعنامه ضدسوری حمایت نخواهد کرد.

 

صادق الحسینی با بیان اینکه عامل این انفجار یک نفوذی فریب خورده است اظهار داشت: این در حالی است که حمله تروریستی امروز توسط یک عامل نفوذی که فریب پول و وعده های تروریستها را خورده انجام شده است این اتفاق دقیقا مشابه حملات تروریستی اوایل انقلاب در ایران است مانند واقعه تروریستی دفتر نخست وزیری ایران، از این رو نمی تواند نشانگر ضعف نظام سوریه باشد.

 

وی در پایان یادآور شد: در همین حال منطقه ای که حمله مذکور در آن رخ داده دفتری معمولی است که جلسات عادی مقامات کشوری و لشکری در آن انجام می شود و مقامات ارشد در آن شرکت نمی کنند. به بیان دیگر اعضای عادی کابینه در جلسه دوره ای بسیار عادی در ساختمانی که نزدیک به سفارت ترکیه و آمریکا در دمشق قرار دارد گردهم می آیند و مسائل کشور را بررسی می کنند. کسانی که در دمشق باشند از این مسئله اطلاع دارند و یافتن آنجا برای تروریستها کار سختی نبوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.