انفجار بمب در ترکیه ۸ کشته و ۶۴ زخمی به جا گذاشت

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، این انفجار در نزدیکی مرکز پلیس در شهر غازی آنتپ رخ داد.

گزارشات اولیه حاکیست که انفجار در داخل یک خودرو که در نزدیکی مرکز یاد شده پارک شده بود از طریق کنترل از راه دور صوت گرفت.

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه گزارش کردکه در این انفجار دو دستگاه اتوبوس شهری و یک دستگاه مینی بوس و خودروی سواری دچار آتش سوزی شده و هشت تن از شهروندان کشته و ۶۴ تن نیز زخمی شدند که به بیمارستانها منتقل گردیدند.

به دنبال انفجار و انتقال زخمی ها به بیمارستانها، از طریق بلندگوها و رسانه ها از مردم خواسته شد برای اهدای خون فورا به بیمارستانها مراجعه کنند.

بنابراین گزارش نیروهای امنیتی به دنبال این انفجار عملیات گسترده ای را در سطح شهر برای یافتن عاملان بمب گذاری آغاز کرده اند.

در این میان خبرگزاری ها گزارش کردند که ‘ادریس نعیم شاهین’ وزیر کشور ترکیه و خانم ‘فاطمه شاهین’ وزیر خانواده و سیاستهای اجتماعی ترکیه قرار است روز سه شنبه به شهر غازی آنتپ سفر کنند و از نزدیک موضوع را بررسی نمایند.

به دنبال این حادثه گروههایی از مردم شهر غازی آنتپ با در دست داشتن پرچمهای ترکیه در سطح شهر علیه حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) دست به تظاهرات زده و این بمب گذاری را محکوم کردند.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این بمب گذاری را به عهده نگرفته است.

درگیری بین نیروهای دولتی و پ.ک.ک در ماه جاری در مناطق کردنشین ترکیه شدت گرفته و عناصر پ.ک.ک در شهرهای غیر کردنشین نیز دست به عملیات تروریستی زده اند.

۱۵۹۲

خاورم ** ۲۰۱۰**۲۰۱۱**۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۵۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.