انفجار بمب در جنوب تایلند

۲۴م اسفند ،

سخنگوی ارتش تایلند اعلام کرد که انفجار بمبی بزرگ امروز (جمعه) در جنوب تایلند منجر به کشته شدن سه نفر از ماموران انتظامی شده است. این واقعه حدود ۱۵ روز پیش از آغاز مذاکرات صلح میان مقامات دولتی و یک گروه‌ شورشی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بمب ۹۰ کیلوگرمی هنگامی که پلیس گشتی با وانت از روی پلی که بمب در آنجا کار گذاشته شده بود، عبور می‌کرد، منفجر شد. این انفجار منجر به کشته شدن سه مامور انتظامی و تخریب وسیله نقلیه شده است. این اتفاق در شهر روسو واقع در استان ناراتیوات در جنوب تایلند اتفاق افتاده است.

سرهنگ پراموت پرومین، سخنگوی ارتش در مناطق جنوبی تایلند گفت که این بمب گذاری احتمالا توسط شورشیان مخالف مذاکراتی که قرار است ۲۸ مارس در مالزی برگزار شود، انجام شده است.

طبق گفته‌های وی این شورشیان مخالف این می باشند که رهبرانشان به مذاکرات دربارهٔ صلح بپیوندند به همین سبب تلاش بر تحریک و آشوب دارند.

دولت تایلند حاضر شده است تا با بعضی از گروه‌های شورشی جنوب این کشور گفت‌وگو کند.

شورشیان در شورش‌های ستیزه طلبانه ۹ سال اخیر به دنبال استقلال و خودمختاری بیشتر بوده‌اند. این حوادث بیشتر در استانهای جنوب تایلند در مرز مالزی صورت می‌گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.