انقلاب اسلامی بهترین الگو برای جنبش‌های انقلابی منطقه

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: انقلاب ایران الگویی برای جنبش‌های انقلابی منطقه بوده و مردم بحرین بدانند که با مقاومت و ایستادگی خواسته‌های خود را محقق ساخته و به پیروزی خواهند رسید.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سرکوب شدید مردم بحرین از سوی رژیم آل خلیفه و سکوت مجامع بین المللی گفت: رژیم آل خلیفه مورد حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس قرار دارد و برای پا برجا ماندن حکومت خود دست به سرکوب مردم می‌زند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در مورد عوامل استکبار تصریح کرد: اکثر مجامع بین‌المللی دست نشانده ابر قدرت‌ها بوده و برخلاف ادعایشان مبنی بر دفاع از حقوق بشر به عنوان ابزاری در اختیار غرب و به ویژه آمریکا هستند، بنابراین در راستای توقف سرکوب‌ها و خفقان شدید در بحرین عکس العمل نشان نمی‌دهند.

 قوام ادامه داد:‌ علاوه بر حمایت‌های آمریکا و انگلیس از رژیم آل خلیفه، حاکمان عربستان نیز که خود را خادم الحرمین می‌نامند، خائن الحرمین بوده و به عنوان دست نشاندگان غرب در منطقه مدیریت اجرایی در بحرین را بر عهده داشته و در سرکوب مردم این کشور دست دارند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای جنبش‌های انقلابی مردم منطقه بوده بنابراین مردم بحرین بدانند که با ایستادگی، مقاومت و رهبری آگاه خواسته‌های خود را محقق ساخته و به پیروزی خواهند رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.