انقلاب اسلامی زلزله عظیمی در ذهن موافقان و مخالفان بود

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش نظریه بیداری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک زلزله عظیم در ذهن موافقان و مخالفان بود و وجدانها و ذهن های افراد آزاده را تحریک کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مغزهای استعماری را در نگرانی عظیمی فرو برد افزود: حساب های همه کامپیوترهای جهان خراب شد. حضرت امام همه معادلات را به هم ریخت.

تسخیری ادامه داد: مقام معظم رهبری پیش از پیروزی انقلاب تحلیلی داشتند که استکبار و استعمار در نیمه اول قرن بیستم کل جهان اسلام را تحت نفوذ خود قرار داد و از این اقدام سه هدف را مد نظر داشت.

وی ادامه داد: هدف اول  تفرقه بین جهان اسلام، هدف دوم عقب ماندگی جهان اسلام و هدف سوم سکولاریزم بود که این سه هدف با پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفت.

به گفته آیت الله تسخیری هدف اصلی انقلاب آمیخته کردن مسئله زندگی و دین بود.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: تطابق ایده های مقام معظم رهبری و امام راحل در همه زمینه ها بویژه بیداری اسلامی ، مظاهر بیداری اسلامی و رشد دادن بیداری اسلامی دقیقا با هم منطبق هستند.

 وی خاطرنشان کرد: بهترین هنر امام و مقام معظم رهبری همین است که بیداری اسلامی را رهبری کردند و بیداری اسلامی که تنها رعشه ای در جهان بود رشد و توسعه پیدا کرد و به همین دلیل نیز همه مغزهای استکبار بر علیه امام بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه همه نقشه های آنها برملا شده بود اظهار داشت: هر دو رهبر برای رشد و نمو سه عامل که عبارتند از: گسترش اسلام احیاگر بین توده های مسلمان، گسترش آگاهی به برنامه های دشمن داخلی و خارجی و برانگیختن شور و شوق انقلابی برنامه هایی داشتند.

تسخیری تاکید کرد: مسئولیت عظیمی بر دوش ماست که اگر شب و روز کار کنیم تنها بخش اندکی از این مسئولیت را انجام داده ایم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.