انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)منشاء بیداری اسلامی در جهان هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحولات و جوش و خروش ملت ها در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و گفت:انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) منشای بیداری اسلامی در جهان اسلام هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،”سید محمد حسینی ” شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره جایزه جهانی بیداری که در موزه هنرهای معاصر برگزارشد،اظهار داشت: در این برهه حساس که بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام شکل گرفته و در حال انجام است ،معطوف کردن هنرمندان جهان به این مسئله حائزاهمیت و تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تاکید براستمرار برگزاری اینگونه جشنواره ها و برنامه های مشابه با عنوان بیداری اسلامی ، افزود: از آنجاییکه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از گروههای مرجع و از اقصی نقاط جهان هستند بطور یقین آثار و سخنان آنان در مردم و ملت ها تاثیر گذار خواهد بود.

حسینی به ارسال ۳۰۰۰ا ثر ازاقصی نقاط جهان از سوی هنرمندان مرجع کشورها اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های مشابه قطعا در اهالی فرهنگ و هنر انگیزه ایجاد می کند تا آثارارزشمند و فاخری با موضوع بیداری اسلامی ارائه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازامیدواری کرد که با ادامه مقاومت و مبارزه ملتها در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها جریان دارد حکومتی حاکم شود که حقوق مردم و عدالت را رعایت کرده و آن را نادیده نگیرند.

عشو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تبلیغات منفی و فضاسازی دشمنان و غربیها علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یاد آور شد: از آنجاییکه غربیها بر این باورند ایران کشوری تاثیر گذارو دارای دستاوردهای فراوانی درعرصه های مختلف است لذا دست به چنین اعمال ناشایسته ای علیه ما می زنند.

عضو کابینه دولت دهم به حضور و رفت و آمد هیات های مختلف مصری ،تونسی و کشورهایی که بیداری اسلامی درآنها جریان دارد به ایران اشاره کرد و یادآور شد:چندی پیش هفته فیلم ایران در کشور تونس برگزار شد که با استقبال چشمگیر مردم این کشور روبرو شد.

حسینی به برگزاری همایش ها،برنامه ها،نمایشگاههای فرهنگی و هنری با موضوع بیداری اسلامی اشاره کرد و از برگزاری همایش ” زنان و بیداری اسلامی ” در آینده نزدیک خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی ایران یک شجره طیبه بوده و میوه اش امروز در دنیا به ثمر نشسته ،هنرمندان نیز با هنرنمایی و خلق آثار هنری ارزشمند در جهان پیشگام باشند.

حسینی تاکید کرد: هرچه بتوانیم در عرصه های جهانی و بین المللی حضوری فعالتر و گسترده تر داشته باشیم قطعا با دستاوردها و حرف هایی که برای گفتن در همه زمینه های مختلف داریم قطعا تاثیرگذار خواهیم بود.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن “رونمایی از کتاب جشنواره جایزه جهانی بیداری اسلامی” از برترین های این جشنواره نیز تجلیل شد.
آیین اختتامیه جشنواره جایزه جهانی بیداری شامگاه دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،شماری از مسوولان فرهنگی و هنری،جمع کثیری از میهمانان خارجی و برترین های این جشنواره در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر برگزار شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.