انقلاب اطلاعات پزشکی با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

یکشنبه ۱۸ تیر – ۱۲:۵۸:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- با اجرای برنامه پزشک خانواده و  تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، یک انقلاب اطلاعاتی  در سیستم بهداشت و درمان ایجاد می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده استان البرز با اشاره به مزایای ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گفت:  ساماندهی بانک اطلاعات سلامت هر شهروند یکی از مهمترین مزایای برنامه پزشک خانواده است که این امکان را به ما می دهد تا وضعیت سلامت یک فرد را بصورت زنجیره ای و بهم پیوسته در اختیار داشته باشیم.
مهرداد مدرسی ادامه داد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می تواند یک انقلاب اطلاعات پزشکی در سیستم بهداشت و درمان  کشور ایجاد کند و پزشک خانواده بعنوان دروازه بان سلامت ساماندهی این انقلاب اطلاعاتی را برعهده دارد.
وی افزود: با داشتن پرونده الکترونیک سلامت، پزشک از تمام سوابق فرد مراجعه کننده آگاه است و این مسیر آگاهی علاوه بر اینکه در بسیاری موارد در پیشگیری از بیماری ها موثر است، روند درمان را نیز تسریع می کند.
وی خاطر نشان کرد: اجرای پزشک خانواده به رغم اینکه یک  الزام حاکمیتی است، از آن به عنوان ایده آل یا آرزوی  حوزه سلامت کشور نیز یاد می شود، آرزویی که با تحقق آن می توان شاهد یک  تحول عدالت محورانه در حوزه بهداشت و درمان کل کشور بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۲۵۸۴۲۹۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.