انهدام باند جاعلان مامور نما در غرب پایتخت

رییس کلانتری ۱۵۴ چیتگر خبر داد

سرهنگ احمد فتوحی از دستگیری اعضای باندی که تحت پوشش کارمند شهرداری تهران در بزرگراه‌های غرب پایتخت اقدام اخاذی می کردند،خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احمد فتوحی رییس کلانتری ۱۵۴ چیتگر در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح جزییات موضوع فوق پرداخت.

به گفته وی ساعت یک بامداد شب پنجم تیرماه سال جاری تعدای از رانندگان عبوری در جاده مخصوص کرج با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰فرماندهی انتظانی تهران بزرگ تماس گرفته و از اقدامات مجرمانه سرنشینان یک دستگاه خودرو وانت مزدا که اقدام به توقیف کامیون های عبوری کرده و از آنان مبالغی را دریافت می کردند،خبر دادند.دقایقی بعد زنگ تلفن مرکز پیام کلانتری به صدا درآمد و خبر مذکور جهت رسیدکی به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول در پایتخت گفت:در راستای تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ و به منظور احرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سارقان و جاعلان مامورنما،بلافاصله اکیپی از ماموران گشت ۱۱۰ کلانتری به آدرس مذکور اعزام و تحقیقات خود را در رابطه به صحت و سقم موضوع آغاز کردند.

سرهنگ فتوحی اضافه کرد:ماموران گشت هنگام گشت زنی در بزرگراه مخصوص خیابان دارو پخش به یک دستگاه وانت مزدا دو کابین که بر روی سقف آن چراغ گردان سقفی تعبه شده بود مشکوک شده و به منظور بررسی موضوع به خودرو نزدیک شدند.

ماموران در بررسی های مقدماتی مشاهده کردند راننده و دو سرنشین جوان خودرو ضمن اینکه لباس فرم کارکنان شهرداری به تن دارند داخل خودرو نشسته و منتظر کامیونهای و خودرو های باربری سنگین هستند.

به دنبال این موضوع ماموران احتمال دادند اینان همان متهمانی هستند که اقدام به اخاذی و زورگیری از رانندگان در بزرگراههای مخصوص،فتح و اتوبان تهران کرج کرده و ضمن اینکه اقدام به توقیف کامیون و کمپرسی های حامل مصالح ساختمانی می نمایند تحت عنوان مامور شهرداری اقدام به اخاذی از رانندگان این وسائط نقلیه می کنند.

وی تاکید کرد:به همین منظور ماموران درصدد دستگیری متهمان برآمده و به آنان دستور ایست دادند.راننده خودرو به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت متواری شدند.

به دنبال فرار متهمان عمیلیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و در نهایت دقایقی بعد ماموران ضمن به کارگیری قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک یک تیر هوایی با اسلحه کمری نمودند که در نهایت دقایقی بعد با اجرای طرح مهار خودرو متوقف و سرنشینان آن دستگیر شدند.

رییس کلانتری ۱۵۴ چیتگر تصریح کرد:پس از اینکه متهمان دستگیر شدند مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند در خلال بازرسی یک قبضه باطوم فلزی کشویی یک کاتر (تیزبر) و مقادیری شیشه کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند،خاطر نشان کرد: در بازجویی های پلیسی مشخص شد راننده ۳۰ساله که هویت وی “سعید” و سرنشینان “جواد” ۳۰ ساله و “مهدی” ۳۱ ساله از اعضای باند جاعلان مامور نمای غرب پایتخت هستند.

سرهنگ احمد فتوحی در پایان اظهار داشت:در خلال بازجویی های پلیسی دو نفر از شکات نیز به کلانتری دعوت و در درمواجهه حضوری متهمان را مورد شناسایی قرار دادند که در نهایت متهمان به همراه پرونده ای که در این رابطه تشکیل شده به منظور بررسی تخصصی تر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارجاع شدند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.