انهدام بزرگ‌ترین باند جعل مدارک در همدان

به گزارش بی باک به نقل از فارس، سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از انهدام بزرگ‌ترین باند جعل مدارک کشور در همدان خبر داد و افزود: با تلاش بسیار گسترده مأموران انتظامی همدان، یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های جعل اسناد هویتی به منظور تحصیل گذرنامه خلاف واقع شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه تحقق این اقدام پلیسی مهم دو ماه به طول انجامید، ادامه داد: در این راستا ۶ هزار نفرساعت کار در اطلاعاتی و عملیاتی انجام شد که در نهایت منجر به شناسایی، برخورد و انهدام این شبکه گسترده شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان حوزه فعالیت این شبکه در پنج استان کشور شامل همدان، قم، کرمانشاه، کردستان و خوزستان بوده است.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه ۱۶۴ فقره اسناد و مدارک جعلی و خلاف واقع از این باند کشف و ضبط شد، تأکید کرد: این مدارک جعلی شامل ۴۲ فقره گذرنامه، ۶۱ فقره کارت پایان خدمت، ۵۹ مورد شناسنامه، یک قطعه کارت شناسایی خودرو و یک قطعه کارت گواهینامه کشف شد که همگی آنها جعلی بودند.

وی با بیان اینکه ۴۷ فقره توقیف فیزیکی انجام شد و مابقی نیز توقیف سیستمی بوده است، افزود: این امر به منظور سلب امکان سوء استفاده از مدارک و اسناد جعلی از سوی افراد انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اعضای این باند را ۱۷ نفر متشکل از زنان و مردان عنوان کرد و ابراز داشت: تمام اعضای باند که بیشترین آنها نیز از طایفه فیوج بودند، با تلاش پلیس دستگیر شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین ۴۳ نفر مجرم در راستای اقدامات انجام شده شناسایی و از آنها تحقیقات لازم به عمل آمد.

معصوم‌بیگی ابراز داشت: عمده اعضای باند به اقدامات خلاف قانون خود معترف شدند که این امر یکی از توفیقات نیروی انتظامی در اقدام عالمانه‌ و هوشیارانه‌ آن است به طوری که راه را بر هر گونه کتمان جاعلان بست.

وی در خصوص نحوه فعالیت این باند گفت: عناصر باند پس از دریافت تقاضای تحصیل گذرنامه از سوی افراد مسئله‌دار، با مراجعه به سطح جامعه نسبت به شناسایی افرادی که از لحاظ چهره با این افراد نزدیکی داشتند، مبادرت کرده و مدارک هویتی این افراد را خریده و یا اجاره می‌کردند تا بتوانند آن را در مسیری که خود تعریف کرده بودند، به کار گیرند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: این شبکه توانسته بود با نفوذ به برخی ادارات دولتی، سیکل انجام کار خود را کامل کند که این ادارات نیز شناسایی و با عوامل مجرم آنها نیز برخورد شد.

وی ابراز داشت: عمده گذرنامه‌های جعلی برای سرقت و اخاذی در دیگر کشورها نظیر کشورهای آسیایی و آسیای میانه استفاده می‌شده است.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه این اقدام موفق پلیس دو پیام مهم را با خود به همراه داشت، تأکید کرد: نشان دادن اشرافیت کامل پلیس در حوزه مأموریتی خود از یک سو و جلوگیری از ایجاد حفره امنیتی در کشور از سوی دیگر از آثار این اقدام نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخورد جدی با اراذل و اوباش و همچنین مزاحمان به نوامیس مردم، این مهم را یکی از اولویت‌های مهم پلیس برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال در این حوزه با افزایش ۲۰ درصدی برخورد با اراذل و اوباش مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ گاه اجازه عرض اندام به مخلان امنیت و آسایش مردم را نمی‌دهد، تأکید کرد: پلیس در این زمینه با هوشیاری و اقتدار وارد فعالیت می‌شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بدحجابی در جامعه نیز اظهار داشت: به طور قطع رفع و رجوع این مشکل در گرو همکاری و انجام وظیفه از سوی ۲۶ دستگاه مرتبط با این امر است.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه ۳۰۰ مصوبه در ارتباط با مبارزه و مقابله با بدحجابی تدوین شده است، تأکید کرد: تنها هفت درصد از این مصوبات در حوزه عملکرد نیروی انتظامی تعریف شده که ما در این راستا صد در صد وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

به گفته وی حضور به موقع نهادهای فرهنگساز در ارتباط با این موضوع و ایفای نقش تربیتی و آموزشی در این زمینه می‌تواند ما را در دستیابی به نتایج بهتر یاری رساند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نهادهای مختلف نیز در زمینه مبارزه با بی‌حجابی و یا بدحجابی فعالیت خود را انجام می‌دهد، گفت: البته به تناسب گستردگی هجمه‌ دشمنان تلاش و کوشش ما نیز باید مضاعف شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به وقوع قتلی در ملایر طی چند روز گذشته اظهار داشت: مقتول یک خانم ۳۵ ساله بود که بر اثر ضرب یک گلوله به قتل رسیده بود.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی کار تحقیقاتی خود را در این زمینه آغاز و دریافت که برخی می‌خواهند حاشیه‌هایی را برای این موضوع ایجاد و این قتل را به قتل دیگری مرتبط دهند تا آن را انتقام‌جویی جلوه دهند اما پلیس در همان دقایق اولیه مشخص کرد که این امر هیچ ارتباطی به انتقام‌گیری ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات تیم جنایی و کارآگاهی، نتیجه بررسی‌ها در ۲۴ ساعت اولیه وقوع قتل مبین این بود که ظن قریب بر این است یک قتل خانوادگی بوده و پس از بررسی‌های صورت گرفته قاتل شناسایی و دیروز نیز بازداشت شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان سخنانش ابراز داشت: البته هنوز ابهاماتی در این پرونده وجود دارد مبنی بر اینکه آیا شلیک تعمدی و یا اتفاقی بوده که این موضوع نیز در دست بررسی است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.