انهدام شبکه سرقت مسلحانه از بانک/ دستبرد تحت تاثیر یک فیلم طنز

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۲۸ اسفند سال گذشته دو سارق مسلح در حالی که به صورت خود نقاب زده بودند وارد بانک ملت شعبه طرق مشهد شدند. دزدان با تهدید کارکنان بانک آنها را در دستشویی بانک زندانی کردند.

دزدان سپس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از داخل بانک سرقت کرده و با کمک همدست خود که در بیرون از بانک منتظر آنها بود از محل گریختند. با فرار سارقان موضوع به پلیس اطلاع داده شد و دقایقی بعد تیمی از ماموران مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی در محل حاضر شدند. در نخستین بررسیها مشخص شد سیستم امنیتی بانک ضعیف است و سارقان با اطلاع از این موضوع به راحتی به آنجا دستبرد زده اند. از سوی دیگر با توجه به شگرد دزدان کارآگاهان احتمال دادند، آنها با یکی از کارمندان بانک آشنا بوده و از طریق او اطلاعات سیستم حفاظتی بانک را به دست آورده بودند.

سردار امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری اعضای این باند پس از چهار ماه تحقیقات گفت: متهمان با اسلحه قلابی ، بی سیم شوکر و تجهیزات تخریب بتن وارد بانک شده و نقشه خود را اجرا کرده بودند.

وی افزود: در عملیات پلیس آگاهی ۵ نفر عوامل اصلی سرقت بانک با انجام چندین ماه کار اطلاعاتی و پلیسی شناسایی که روز گذشته در ۵ مرحله عملیات هماهنگ این متهمان دستگیر و از آنان تجهیزات مورد استفاده در سرقت کشف شد.وی افزود متهمان در تحقیقات پلیس به انجام سرقت از بانک اعتراف کردند.

امیری مقدم با تشکر از اکیپ ویژه پلیس آگاهی که با تلاش شبانه روزی موفق به شناسیایی و دستگیری سارقان مسلح شدند افزود: آنچه حائز اهمیت است بی احتیاطی در رعایت اصول امنیتی بانک بوده است که با همکاری کارمند بانک همراه شده و موجب بروز این سرقت مسلحانه شده است.

سرکرده باند سارقان نیز در جریان تحقیقات با اعتراف به جرم خود گفت: من یک نمایشگاه خودرو داشتم که به دلیل مشکلاتی ورشکست شدم. یک روز در حال مشاهده یک فیلم سینمایی طنز در مورد سرقت مسلحانه بودم که ناگهان تصمیم به سرقت مسلحانه از بانک گرفتم. موضوع را با برادرم و یکی از دوستانم درمیان گذاشتم و آنها قبول کردند در این سرقت مرا همراهی کنند. با کمک دیگر همدستمان که کارمند بانک بود اطلاعات لازم را به دست آورده و روز حادثه نقشه را اجرا کردیم. در این فیلم سارقان دستگیر می شدند اما من به همدستان خود قول داده بودم پایان سرقت ما مثل آن نشود.

هم اکنون تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

اعضای این باند درحالی دستگیر شدند که امسال ۴ فقره سرقت مسلحانه در مشهد رخ داده که سه مورد آن موفق بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.