انهدام یک باند ۱۲ نفره کیف‌قاپی و زورگیری در تهران

forootan (17 of 27).jpg

با دستگیری اعضای یک باند دوازده نفره که چهار میلیارد ریال از طرق مختلف سرقت کرده‌اند، پرونده‌ای در شعبه پنج دادیاری دادسرای امور جنایی تهران به جریان افتاد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اوایل سال جاری شکایت‌هایی مبنی بر کیف‌قاپی و سرقت پول نقد از طریق زورگیری در نقاط مختلف تهران و برخی شهرهای همجوار در مراجع انتظامی مطرح شد و به این ترتیب تحقیق در این زمینه در دستور کار کارگاهان اداره آگاهی قرار گرفت.

با گذشت مدتی تعدادی از سارقان از طریق چهره‌نگاری شناسایی شدند و مشخص شد که این افراد، سابقه‌دار هستند و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند ادامه یافت تا اینکه پنج نفر از آنان پس از سرقت یک کیلو و نیم طلا از یک جواهرفروشی در شهر کرمان دستگیر شدند و لب به اعتراف گشودند.

این متهمان که چهار میلیارد ریال پول نقد و مقادیری طلا و جواهر از حدود ۶۰ نفر به سرقت برده‌اند، به باندی بودن اقدامات خود اعتراف و بقیه اعضای باند را نیز معرفی کردند.

سرانجام در ۲۴ مردادماه هفت تن دیگر از اعضای این باند دستگیر شدند و به چندین فقره سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی در نقاط مختلف تهران و شهرهای شمالی کشور اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، با تشکیل پرونده برای این سارقارن سابقه‌دار در شعبه پنج دادیاری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، قاضی موسوی با صدور قرار قانونی، متهمان را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارگاهان اداره پلیس آگاهی قرار داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.