انهدام ۲۳ باند سرقت در یزد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

فرمانده انتظامی استان یزد از انهدام ۲۳ باند و دستگیری ۷۷ نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار طی مدت هفت ماهه اول سال جاری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد..

 
به گزارش تفسیری گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، سردار” منوچهر امان اللهی” گفت: ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد در عملیات های انتظامی منسجم و پیچیده خود موفق شدند در هفت ماهه اول سال جاری تعداد ۲۳ باند از سارقان حرفه ای را شناسایی ، دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهند.
 
وی با بیان اینکه دستگیر شدگان مجموعاً ۷۷ نفر می باشند که عمدتاً iبه صورت باندهای سه ، چهار نفره و پنج نفره اقدام iبه ارتکاب سرقت می کردند گفت: این متهمان بیشتر در زمینه سرقت منزل، مغازه، اماکن خصوصی، خودرو و موتورسیکلت، داخل خودرو، کیف قاپی و سرقت های iبه عنف فعالیت داشتند.
 
 “سردار امان اللهی “استان یزد را iبه لحاظ داشتن موقعیت اقتصادی و گردشگری مناسب برای اشخاص مجرم و سابقه دار جذاب عنوان کرد و اظهار داشت: تحقیقات  نشان می دهد که ۶۵ درصد از سارقان و مجرمان حرفه ای که در استان یزد دست iبه جرم می زنند غیر بومی بوده و از استان های دیگر iبه این استان می آیند.
 
وی گفت : ۶۰ درصد از سرقت هایی که در هفت ماهه اول سال جاری iبه وقوع پیوسته است در کمترین وقت کشف و مجرمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند
 
. “رییس پلیس استان یزد” ، حضور مستمر و شبانه روزی نیروهای انتظامی در نقاط اتفاق خیز، برخورد شایسته و جدی مقامات قضایی استان، انعکاس خوب عملیات و موفقیت های پلیس از صدا و سیما، مطبوعات محلی و خبرگزاری ها و همکاری خوب مردم را از جمله دلایل مهم کاهش جرم و افزایش سرعت کشفیات در این استان ذکر کرد.
 
 “سردار امان اللهی” در پایان اعتیاد را ریشه وقوع بیشتر جرایم در استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس تحقیقات صورت گرفته حدود۷۰ درصد ازسارقان که توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند iبه یکی از مواد مخدر اعتیاد شدید داشتند.
لازم iبه ذکر است از ابتدای سال تا کنون ۱۷۵۱نفر سارق در سطح استان یزد دستگیر شده اند ./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.