انواع جراحی های زیبایی و هزینه آنها

۳۱فروردین۱۳،

لیپوساکشن رایج ترین جراحی زیبایی در آمریکا است . در این نوع جراحی هیچ برشی در پوست ایجاد نمی شود بلکه با استفاده از سوزنهای توخالی مکنده ، چربی های اضافی بدن خارج می گردد. هزینه این جراحی حدود ۱۵۰۰ دلار تا ۷۵۰۰ دلار است و به نوع تکنولوژی استفاده شده و خواسته و نیازهای بیماران بستگی دارد.

جراحی پلاستیک را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد : جراحی های ترمیمی و جراحی های زیبایی. جراحی پلاستیک ترمیمی برای بازسازی شکل و عملکرد هریک از قسمت های مختلف بدن که در اثربیماری ، حوادث یا اختلالات مادرزادی از شکل طبیعی خارج شده اند انجام می گردد اما جراحی زیبایی معمولا فقط برای بهتر شدن و زیباتر شدن شکل ظاهری صورت و بدن انجام می گردد. 

رینو پلاستی ( جراحی زیبایی بینی) 

رینو پلاستی یک عمل جراحی زیبایی بسیار رایج است که برای تغییر شکل و فرم بینی انجام می گردد. این جراحی به دلایل مختلف از جمله بازسازی و یا ترمیم ، اصلاح نقصهای مادرزادی ، کاهش مشکلات تنفسی و یا صرفا برای زیبایی انجام می گردد. هزینه تقریبی یک عمل جراحی بینی در آمریکا تقریبا ۵ هزار دلار است و و دوره درمان وبهبودی آن تقریبا بین ۲ تا ۴ روز است. 

اتوپلاستی ( جراحی زیبایی گوش) 

این عمل بیشتر برای نزدیک کردن لاله گوش به سر ، کوچک کردن و اصلاح گوشهای بسیار بزرگ و برجسته به کار می رود اما گاهی نیز برای ترمیم و اصلاح گوشهای آسیب دیده به کار می رود. معمولا اعمال جراحی زیبایی بر روی کودکان انجام نمی شود این عمل برای کودکان ۴ سال به بالا نیز قابل انجام است. هزینه تقریبی این عمل بین ۲ هزار تا ۵ هزار دلار است و بعضی بیمه ها نیز آن را پوشش می دهند. 

آبدومینو پلاستی 

این عمل معمولا برای برداشتن چربی ها و پوستهای اضافی که معمولا در اثرکاهش وزن و یا حاملگی در شکم بوجود می آیند انجام می گردد.بعد از انجام این عمل، یک جای برش و یا زخم بسیار بزرگ در زیر شکم باقی می ماند که از بین رفتن و خوب شدن آن حداقل یکسال طول می کشد.هزینه این عمل در آمریکا حدود ۳ تا ۱۰ هزار دلار است که قیمت دقیق آن به محل انجام این عمل و دستگاه ها و تکنولوژیهایی که درآن بکار می رود بستگی دارد. 

لیپوساکشن 

لیپوساکشن رایج ترین جراحی زیبایی در آمریکا است . در این نوع جراحی هیچ برشی در پوست ایجاد نمی شود بلکه با استفاده از سوزنهای توخالی مکنده ، چربی های اضافی بدن خارج می گردد. هزینه این جراحی حدود ۱۵۰۰ دلار تا ۷۵۰۰ دلار است و به نوع تکنولوژی استفاده شده و خواسته و نیازهای بیماران بستگی دارد. 

جراحی زیبایی سینه 

در اصل سه نوع جراحی زیبایی سینه وجود دارد.نوع اول برای بزرگ کردن و برجسته کردن سینه به کار می رود و هزینه آن حدود ۳ هزار تا ۵ هزار دلار است . 

نوع دوم این جراحی برای برطرف کردن تغییر شکلهای ناخواسته که در اثر بالا رفتن سن ، حاملگی و شیردادن به فرزندان در سینه ایجاد می گردد، انجام می گردد و هزینه آن ۴ هزار تا ۶ هزار دلار است. 

نوع سوم برای کوچک کردن سینه به کار می رود . این عمل نه تنها برای زیبایی بلکه برای از بین بردن درد پشت ، گردن و برطرف کردن مشکلت تنفسی نیز انجام می گردد و هزینه آن حدود ۷ هزار دلار است. 

جراحی های دیگر: 

کشیدن پوست صورت ، بالابردن ابروها و جراحی زیبایی پلک از دیگر جراحی های متداول در آمریکا و کشورهای دیگر جهان می باشند که برای زیباتر شدن و جوانتر شدن صورت انجام می شوند. 

منبع: پزشکان

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.