انواع چارتر هوایپما

۸ م دیماه ،

Full Charter: یعنی اجاره کلیه صندلی های یک پرواز در مسیر خاص و برای دوره ای مشخص توسط چارتر کننده.

Seat Charter: یعنی اجاره تعداد محدودی صندلی از یک پرواز در مسیر خاص و برای دوره ای مشخص توسط چارتر کننده. لازم به ذکر است که بسته به سیاست های کاری چارتر دهندگان و تقاضای چارترکنندگان ، سیت چارتر انواع مختلفی به شرح ذیل دارد:

سیت چارتر بصورت شناور : در این حالت چارتر کننده متعهد است تعداد مشخصی صندلی را بصورت رفت و برگشت در یک مسیر پروازی در طی یک دوره معین به طور مثالً یک ماهه به فروش برساند . در این روش معمولاًرعایت فاصله زمانی مشخص بین تاریخ رفت و تاریخ برگشت بلیط های صادره ضروری نمی باشد .

سیت چارتر بک تو بک Back To Back : در این حالت چارتر کننده متعهد است تعداد مشخصی صندلی را بصورت رفت و برگشت در یک مسیر پروازی و در هر پرواز به فروش برساند . بدیهی است در این روش رعایت فاصله زمانی مشخص بین تاریخ رفت و تاریخ برگشت بلیط های صادره ضروری است .

سیت چارتر بصورت Block Seat : در این حالت چارتر کننده متعهد است تعداد مشخصی صندلی را بصورت رفت و برگشت با تاریخ مشخص در یک مسیر پروازی و برای یک پرواز مشخص به فروش برساند .


اصطلاحات مربوط به سرویسهای قابل ارائه در مقصد

Airport Transfer: حمل ونقل مسافر از فرودگاه به هتل و بالعکس

City Tour: عبارتست از یک گشت تمام روز و یا نیم روز به منظور بازدید از نقاط دیدنی و یا استفاده از امکانات تفریحی شهر مقصد. در بعضی از پکیج های تور این نوع گشت جزئی از تور بوده و هزینه آن در محاسبه قیمت پکیج لحاظ گردیده است .

Tour Guide: به معنی راهنمای تور و تور لیدر است که با داشتن اطلاعات کافی از مقصد مسئولیت برگزاری گشت ها و حل و فصل مشکلات مسافران در مقصد را به عهده دارد .وجود راهنمای تور از ضروریات هر تور بوده ، می بایست مسافران قبل از رسیدن به مقصد از مشخصات راهنما و نحوه دسترسی به آن اطلاع داشته باشند .

Optional Tours : به آن دسته از گشت هائی اطلاق می گردد که هزینه آن در پکیج تور لحاظ نگردیده ، مسافران می توانند در صورت تمایل به استفاده از آنها پس از مشورت با تور لیدر خود نسبت به خرید اقدام نمایند . بدیهی است اینگونه گشت ها معمولاً توسط آژانس کارگزار مستقر در مقصد برگزار می گردد .

Domestic Flight : به معنی پرواز داخلی است و در مواردی کاربرد دارد که پکیج تور شامل بازدید از دوشهر با مسافت طولانی است . در این صورت بلیط پرواز داخلی توسط برگزار کننده از قبل تهیه می گردد .

در همین رابطه بخوانید:


اطلاعات کامل درمورد هتل‌ها و انواع آنها


منبع
: وبلاگ آقای دیناری


بانک اطلاعات تور , آژانسهای مسافرتی, تور لحظه آخری | تور نوروز ۹۲ ,تور ترکیه , تور تایلند , تور دبی , تور مالزی تور هند , تور آنتالیا , تور استانبول , تور بدروم , تور پوکت , تور بالی , تور قبرس , تور اروپا – خانه
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.