انگلیس از یوفا خواست صربستان را جریمه کند

 بازیکنان و کادرفنی و سرپرست تیم فوتبال زیر بیست و یک سال انگلیس در صربستان مورد حمله و توهین قرار گرفتند. تیم انگلیس در دیدار پلی آف قهرمانی زیر بیست و یک سال اروپا موفق به شکست یک بر صفر تیم صربستان شد اما پس از این پیروزی عده ای از بازیکنان تیم صربستان به اعضای تیم انگلیس حمله بردند و طرفداران صرب نیز بازیکنان رنگین پوست انگلیسی را مورد توهین های نژادپرستانه قرار دادند. در این میان دنی رز مدافع سیاهپوست تیم انگلیس بیش از بقیه هدف توهین ها قرار گرفت. وی در دقایق پایانی بازی توپ را به سمت جایگاه تماشاگران پرتاب کرد و به همین دلیل از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرد.

وزیر ورزش انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد از فدراسیون فوتبال این کشور که گزارش این مسابقه را به یوفا ارسال کرد، حمایت می کند و با ارسال نامه ای به میشل پلاتینی رییس یوفا بررسی فوری این موضوع را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وی تصریح کرد انتظار دارد اتحادیه فوتبال اروپا مجازات سنگینی علیه کسانی که اقدامات نژاد پرستانه انجام داده اند، اتخاذ کند. وزیر ورزش انگلیس افزود:«نژاد پرستی تحت هر عنوانی غیرقابل قبول است و باید ریشه کن شود.»

تیم انگلیس با این پیروزی در مجموع با برتری دو بر صفر مقابل صربستان راهی دور بعد این رقابت ها شد.

مدافع سیاهپوست تیم فوتبال انگلیس در مورد حوادث این دیدار تصریح کرد :« هنگامی که توپ را به سمت تماشاگران پرتاب کردم داور من را اخراج کرد. من نمی دانم علت چه بود زیرا بازی به پایان رسیده بود. زمانی که از زمین خارج می شدم توهین ها همچنان ادامه داشت. این توهین ها از زمانی که برای گرم کردن وارد زمین شدیم ،آغاز شده بود.»


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.