انگلیس- ایتالیا؛ آخرین بلیت نیمه‌‌نهایی

جام جم آنلاین: تیم ملی انگلیس بعد از دو برد متوالی به عنوان صدرنشین گروه D به این مرحله راه یافت و بازگشت وین رونی به ترکیب این تیم، امیدها و انگیزه‌های سه شیرها را افزایش داد. رونی در اولین حضورش در این رقابتها باوجودی که نمایش خیره کننده‌ای نداشت ولی تک گل تیمش را وارد دروازه اوکراین نمود.

 از سوی دیگر اشلی یانگ بعد از مصدومیتی که گریبانگیر او شده و مانع از درخششش دراین بازی شد، به امید بازگشت به شرایط آرمانی است ولی انتظار می‌رود که مربی تیم او را روی نیمکت ذخیره‌ها بنشاند. تئو والکات و الکس اکسالده چمبرلین امیدوارند تا بتوانند جای جیمز میلنر را درترکیب تیم پر کنند.

در خط دفاعی،گلن جانسون اندکی از ناحیه انگشت شصت پا احساس ناراحتی می کند ولی این موضوع مانع از غیبت او دراین بازی نخواهد شد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود تا چزاره پراندلی تیمش را با سیستم۲-۱-۳-۴ روانه میدان کند ؛ همان سیستمی که مقابل ایرلند به کار گرفت و بعید به نظر می رسد که سیستم ۲-۵-۳ که مقابل اسپانیا و کرواسی را به کار گرفته بود، درترکیب تیمش اعمال کند.

پراندلی دراین بازی جورجیو کیه لینی را دراختیار نخواهد داشت. چون او در بازی با ایرلند با مصدومیتی جدی مواجه شد و انتظار می رود که شانس حضور در بقیه بازیهای ایتالیا دراین تورنمنت را از دست داده باشد.

حضور تیاگو موتا درترکیب ایتالیا هم درپس پرده ای از ابهام است؛ چرا که او هم دچار خستگی عضلانی شده و در جلسات تمرینی اخیر تیمش غایب بود و اکنون انتظار می‌رود که الساندرو دیامانتی یا ریکاردو مونتولیوو ،در صورت غیاب موتا،جای او را در ترکیب تیم پرکنند.

در خط حمله ماریو بالوتلی رودرروی برخی از هم تیمی‌هایش در سیتی قرار خواهد گرفت. چون پراندلی او را به دی ناتاله ترجیح داده و سوپرماریو را بعد از گل زیبایی که در بازیهای پیشین تیمش به ثمر رساند، در ترکیب اصلی تیمش قرار خواهد داد.

دراین دیدار، هیچ بازیکنی از حضور در میدان محروم نیست ولی اگر اشلی کول، جرارد، میلنر، اکسالده چمبرلین و یانگ در ترکیب انگلیس و بالوتلی، بالتزارتی، بونوچی، ده روسی، ماجو، مونتولیوو، تیاگو موتا و بوفون (از ایتالیا) از داور کارت بگیرند بازی آتی تیمشان را از دست خواهند داد.

* انگلیس تنها در یکی از ۹ دیدار اخیرش مقابل ایتالیا به پیروزی رسیده و در مجموع تمام مصاف‌هایش با آتزوری به ۶ برد، ۷ تساوی و ۹شکست دست یافته. 

* گل رونی مقابل اوکراین، بیست و نهمین گل ملی او بود و او تنها به یک گل دیگر نیاز دارد تا نامش را در بین پنج گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی انگلیس و در کنار تام فینی، نات لافتهاوس و آلن شیرر ببیند.

* اشلی کول، مدافع انگلیس رکورد بیشترین حضور در ترکیب تیم بدون رسیدن به گل را در اختیار دارد. او در ۹۷ دیدار برای انگلیس به میدان رفته، بدون آنکه حتی یک گل زده باشد.

* سه شیرها یکی از دو تیمی هستند (تیم دیگر یونان بود) که در مرحله گروهی آفسایدی نداشتند.

* ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۰ و در بازی رده‌بندی توانست با نتیجه ۱-۲ انگلیس را شکست دهد.

* آنتونیو دی ناتاله، بازیکنی است که بیشترین گل ملی را در اردوی کنونی آتزوری به ثمر رسانده. او با یازده گل، برترین گلزن کنونی اردوی ایتالیاست و آنتونیو کاسانو، دانیله ده روسی و آندره آ پیرلو همگی ده گله هستند.

* ایتالیایی‌ها تنها دوبار از ۹ حضورشان درمرحله یک چهارم پایانی رقابتهای یورو حذف شده‌اند که هر دو بار در ضربات پنالتی بوده است.

* پراندلی هنوز به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا در دیداری رسمی شکست نخورده و به ۹ برد و ۴ تساوی دست یافته . او از سال ۲۰۱۰ هدایت آتزوری را در دست گرفته است. (سایت گل)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.