انگلیس از عباس خواست از تصمیمش منصرف شود

۰۸م آذر ،

Sky News.jpg

وزیرامور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه رفتن فلسطینی‌ها به سازمان ملل در شرایط کنونی وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند از محمود عباس خواست تا از تصمیم خود صرف نظر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی در جمع اعضای مجلس عوام این کشور از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از تصمیم خود برای رفتن به سازمان ملل برای کسب عنوان کشور غیرعضو برای فلسطین منصرف شود.

وی گفت: در شرایط کنونی رفتن فلسطین به سازمان ملل مانع ازسرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین می‌شود. ما از خواست فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کنیم اما در شرایط کنونی تصمیم گرفته‌ایم تا به درخواست آنها در سازمان ملل رای ممتنع بدهیم.

ویلیام هیگ افزود: ما شرط‌هایی برای دادن رای موافق به درخواست‌ فلسطینی‌ها مطرح کردیم و در صورتی که این شرط‌ها از سوی گروه‌های فلسطینی رعایت شود به درخواست آنها در سازمان ملل رای مثبت می‌دهیم.

وی گفت: اگر فلسطینی‌ها برای عضویت در دادگاه جنایی بین‌المللی اقدام کنند دیگر بازگرداندن اسرائیل بر سر میز مذاکرات بسیار سخت خواهد بود.

ویلیام هیگ در پایان از اسرائیل و فلسطین خواست تا بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات صلح را از سربگیرند و به اختلاف‌های خود پایان دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.