انگلیس ۵۰۰ نفر از نظامیان خود را از افغانستان خارج می کند

به گزارش ایرنا، ‘فیلیپ هاموند’ در گزارشی به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان اکنون به اندازه کافی توانمند شده اند که انگلیس بتواند ۵۰۰ نفر از نیروهای رزمی خود را از افغانستان به خانه بازگرداند.

وی افزود: طی شش ماه گذشته ۳۶ پست بازرسی و نگهبانی خود را در استان هلمند به نیروهای ارتش و پلیس ملی افغانستان تحویل داده است و دو پایگاه سیار خود را نیز با هم ادغام خواهد کرد.

انگلیس در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی در افغانستان دارد که عمدتا در استان ناامن و جنوبی هلمند مستقر هستند.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی که توسط سازمان ناتو توافق شده است در افغانستان باقی خواهند ماند ولی بتدریج وظایف امنیتی خود را با پیشرفت نیروهای ارتش افغانستان، به آنها واگذار می کنند.

هاموند گفت: وضعیت امنیتی در سه بخشداری مرکزی استان هلمند که نیروهای انگلیسی در آنجا حضور دارند، پیشرفت زیادی کرده و وضعیت امروز قابل مقایسه با سال ۲۰۰۶ میلادی که نیروهای انگلیسی مسئولیت آن مناطق را برعهده گرفتند، نیست.

وی افزود: با توجه به این وضعیت رییس ستاد مشترک وزارت دفاع تصمیم گرفت که ۵۰۰ نظامی انگلیس را که اکثرا نیروهای رزمی هستند از افغانستان خارج کند.

وزیر دفاع انگلیس اظهارداشت: حدود ۲۰۰ نظامی دیگر انگلیسی نیز از خط مقدم مقابله با نیروهای شورشی در هلمند عقب کشیده خواهند شد تا بیشتر نقش حمایتی و پشتیبانی را برعهده بگیرند.

وی گفت: نیروهای شورشی هنوز تهدید جدی برای ثبات و امنیت هلمند به شمار می روند ولی نیروهای ارتش ملی افغانستان نیز پیشرفت زیادی در برعهده گرفتن مسئولیت های امنیتی داشته اند و همین موضوع باعث شده است که کارهای مهمی در زمینه بازسازی افغانستان انجام شود.

بر اساس نظرسنجی های متعدد انجام شده در انگلیس، اکثر مردم این کشور جنگ در افغانستان را غیرقابل پیروزی می دانند و خواستار خروج فوری سربازان شان از آن کشور هستند.

از ابتدای جنگ افغانستان تاکنون حدود ۴۱۰ نظامی انگلیسی کشته و صدها نفر دیگر مجروح شده اند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۴۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.