انیمیشن ایرانی، برنده فستیوال فیلم کانادایی شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

آخرین برگ فستیوال بین‌المللی فیلم ˝نسیم شرقی˝

فستیوال بین‌المللی فیلم ˝نسیم شرقی˝ (Eastern Breeze) به خط پایان رسید و در مراسم اختتامیه‌ای که در دانشگاه تورنتو برگزار شد، برندگان هر بخش مشخص شدند.

به گزارش هنرآنلاین؛ مراسم اختتامییه فستیوال بین‌المللی فیلم “نسیم شرقی” در (Hart House) دانشگاه تورنتو برگزار شد. در این فستیوال بیش از ۸۰ فیلم از ۳۵ کشور، در سینما “کارلتون” تورنتو در طول دو هفته به نمایش درآمدند و در این رقابت دشوار در هر بخش مستند، داستانی و انیمیشن ۵ فیلم نامزد دریافت جایزه شدند.

این آثار  توسط حمید جبلی، لوون هفتوان، کیهان مرتضوی، فرهاد آهی و ساسان باقرپور اسوندی، داوری شدند و در این مراسم پس از پخش بخش‌های کوتاهی از نامزدهای فیلم‌های مستند، انیمیشن و داستانی، داوران برندگان هر بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

بهترین انیمیشن؛ “RED LINE” از ایران

بهترین مستند؛“SOUND OF THE SOUL”  از روسیه

بهترین فیلم داستانی؛”NEEDLE”  از آمریکا

همچنین هیات داوران، انیمشین “THE BEGGAR”  از افغانستان و فیلم داستانی “CARDBOARD FLOWERS”  از روسیه را شایسته تقدیر دانستند و تندیس فستیوال به این دو اثر نیز اعطا شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط حضور در فستیوال دوره بعد، می‌توانند به پایگاه اینترنتی فستیوال به آدرس www.easternbreeze.ca مراجعه کنند.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.