اهالی سید خندان دگر خندان نیستند

۲۲م دیماه ،

در شهر قدم می زنم و خوب نگاه می کنم،آدم های پر تلاش را،آدم های دردمند،مهربان،پرکینه،آدم های رنگارنگ که هرکدامشان برای خود کتابی اند و پر از حکایت…

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رسیدم به شرق تهران و محله سید خندان،اسمی که روی هر مکان است قطعا از جایی گرفته شده به طور مثال محله نیاوران از نی آوران،اهالی ای که حرفه شان همین بوده و یا محله سیدخندان که در این ناحیه قهوه خانه ای بوده و صاحب آن شخصی بود که همیشه خندان بود و مایه انبساط خاطر اهالی،از این رو بعدها این محله سیدخندان نام گرفت اما امروز اهالی سیدخندان دگر خندان نیستند.
نمی دانم جای سیدهایی که خندانند خالی است و یا…
جمعی از رانندگان خطی سیدخندان گفتند:هر ۳ بار یکبار تاکسی ها باید معاینه فنی شوند،اوایل سال ۲۰ درصد افزایش قیمت لحاظ می گردد و تا آخر سال قیمت ۱ قطعه ۵۰ حتی تا ۱۰۰ درصد بالا می رود،خودرویی که ۹ میلیون قیمت داشته ۱۴ میلیون می گردد،چگونه است هزینه ها افزوده نمی شود؟
آنها با توجه به این که ماشین وسیله و سپرده مالی است افزودند:به جای اینکه کار انجام شود تنها استهلاک ایجاد می گردد و سپرده مالی از بین می رود و ارزش افزوده پایین می آید.
اکبری راننده تاکسی در ادامه گفت: جایی که خط احداث می گردد فقط مسیر رفت ملاک است مسیر برگشت چه می گردد؟
خط سیدخندان به چهارم تهرانپارس مسیر برگشت ندارد و این در حالی است که هزینه و وقت ساکنین به هیچ وجه در نظر گرفته نمی شود آنها باید به فلکه دوم و بعد سیدخندان بیایند تا خود را به مقصد برسانند و این درحالی است که انرژی بسیاری اتلاف می گردد.
اکبری در ادامه تصریح کرد: تنها سیستمی که هیچ گونه حمایتی ندارد صنف تاکسی دار است .
کجا راننده تاکسی را قبول دارند،کارمند با حقوق حداقل ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومان در ماه حق ضمانت دارد اما راننده تاکسی با ۲ برابر درآمد هیچ اعتبار و جایگاهی ندارد.
راننده که جوانی تحصیل کرده بود تاکید کرد: در تمام دنیا یکی از سیستم هایی که اهمیت دارد،تاکسیرانی است،تمام سازمان ها را ما به مقصد می رسانیم و خدمت رسانی ما بیشترین است اما غافل از اندکی توجه به ما.
خدمت از ما و جایگاه برای دوستان خودروساز است 
این راننده در خاتمه خاطر نشان کرد: باید توجه و هزینه بیشتری صرف ما شود،تاکسی دار یعنی بازیچه عمومی که هیچ هویتی ندارد.
گفتنی است: که در تمام سیستم ها قطعا نارضایتی هایی در پی است.
بزرگی می گفت: نادان،همه را راضی نگه می دارد،اما وقتی پای صحبت دل جوانی می نشینی در حالی که چندین سال از عمرش را به تحصیل گذرانده و برای خود هویتی داشته چه می گردد خود را منفور و بی هویت می داند و تاکید می کند که جوانی اش حرام شده!!
راضی نگه داشتند یک جوان که با عرق جبین نان در می آورد و در سوز و سرما داد می زند سیدخندان-فلکه چهارم،مدیریتی قوی می خواهد و قدری توجه./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.