اهالی شعر و ادب فارسی در معرفی چهره پیامبر (ص) تلاش کنند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید ˈمحمد حسینیˈ شامگاه یکشنبه در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی که در تالار وحدت برگزار شد، هدف از ساخت فیلم موهن آمریکایی – صهیونیستی را دامن زدن به اختلافات قومیتی و توهین به مقدسات دین مبین اسلام عنوان کرد.

وی افزود : دشمنان اسلام و مسلمانان همواره با استفاده از ابزارهای مختلف بویژه هنر درصد هستند ایده ها و باورهای خود را به دیگر ملل القاء کرده و با خدشه دار کردن احساسات مسلمانان به اهداف پلید خود دست یابند.

وی افزود: این چندمین بار است که این گونه اعمال کریه و سخیف از سوی دشمنان تکرار می شود؛ لذا این اعمال آنها می بایستی با استفاده از ظرفیت ها، بویژه با ابزار فرهنگ و هنر بر همگان آشکار شود.

وی با اشاره به اینکه شاعرانی از جمله سعدی، فردوسی، ناصر خسرو ، عطار و نظامی از قدیم الایام در مورد شخصیت پیامبر (ص) شعر گفته اند، تاکید کرد: امروز وظیفه خطیر اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان قلم حکم می کند که شخصیت و جایگاه والای پیامبر عظیم الاشان اسلام را به دنیا معرفی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تبریک روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهار داشت: مایه مباهات ما است که در وزارت ارشاد همواره اهالی شعر و ادب فارسی را مورد تکریم قرار دهیم و همواره در خدمت این قشر باشیم.

حسینی به برگزاری آیین های بزرگداشت، تکریم و پاسداشت مشاهیر مفاخر و بزرگان از سوی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام ویژه دولت دهم، موضوع تکریم این قشر از جامعه همواره به صورت مستمر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف در حوزه شعر و ادب فارسی اشاره و از برگزاری جشنواره شعر رضوی همزمان با ایام دهه کرامت در کشور خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شعرخوانی به زبانهای مختلف بویژه عربی، کردی، آذری مبتنی بر شعر رضوی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در دهه کرامت برشمرد .

حسینی خاطرنشان کرد: درباره شعر آیینی نیز بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، گامهای بلند و اقدامات فراوانی انجام شده و این امر از اولویت های این وزارتخانه به شمار می آید.

در ادامه این مراسم از شماری از پیشکسوتان و اساتید حوزه شعر و ادب فارسی تجلیل شد.

همایش ملی شعر و ادب فارسی یکشنبه شب با حضور سید محمد حسینی وزیر ارشاد، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیر عامل ایرنا، جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری، شاعران و اهالی شعر و ادب فارسی در تالار وحدت برگزار شد.

**شبد**۱۵۲۸**۱۳۵۵**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.