اهانت به مقدسات از نظر تمامی ادیان الهی محکوم است

نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، اسفندیاری معاون بین‌الملل نیروی مقاومت بسیج، گلستانی خاخام مرجع دینی کلیمیان ایران، نماینده اسقف اعظم سیبوسرکیسان خلیفه ارامنه تهران و شمال تهران در نشست “کرامت ادیان و محکومیت اهانت به مقدسات دینی” گفتند: اهانت به مقدسات از نظر تمامی ادیان الهی محکوم است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: این توهین‌ها هرگز مورد تایید نیست، در شرایط جدید جهانی شدن دین‌ها را مورد هجوم قرار دادند، این آزاداندیشان برای ممانعت از ارزش‌ها بیگاری حقوقی را در پیش گرفته‌اند، ولی بر طبق قانون نمی‌توان معنویات بشری را خدشه‌دار ساخت، ولی در کل هیچ قانونی برای این کار وجود ندارد.

وی افزود: در این عرصه‌ای که کم به آن پرداخته شده روحانیون می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و حقوقدانانی که با این امر مخالف هستند در کل کشورهای دیگر این حقوقدانان کم نیستند و در نهایت باید برای اینگونه توهین‌ها قوانین مدنی را اجرا کنند.

در ادامه نشست اسفندیاری معاون بین‌الملل نیروی مقاومت بسیج گفت: مساله اهانت به اولیا و پیامبران الهی امر جدیدی نیست، آنها از سه روش اهانت، استهزاء و تکذیب استفاده می‌کنند و این از گذشته تاکنون رایج بوده است و در دوران حاضر رسانه‌های غربی این امر را برعهده گرفته‌اند و پیامبران را زیر سوال برده‌اند.

وی افزود: اینها به بهانه آزادی، حق اینگونه اهانت‌ها را ندارند، اگر آزادی را قبول دارند پس دین‌ورزی و غیرت دینی هم که برای ما محترم است نباید به آن تجاوز کنند.

در ادامه نشست گلستانی خاخام مرجع دینی کلیمیان ایران با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: من قبل از اینکه یک کلیمی باشم یک ایرانی هستم و شرف دین و کشورم را دوست دارم، هر کدام از ما در تمامی ادیان اختلاف سلیقه‌هایی داریم و این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به توهین شود.

وی افزود: باید از این اختلاف سلیقه‌ها فاصله بگیریم و رنگ خدایی به دین خود بدهیم و در این امر از خدای باری‌تعالی استمداد بگیریم، ما نباید به اینگونه نفاق‌انگیزی دشمنان توجه کنیم و از همین‌جا تمام اهانت‌هایی که نسبت به رسول خدا و کتاب مقدس الهی شده است را محکوم می‌کنم اینگونه افراد انسان‌های وارسته‌ای نیستند و نزد ما هیچ ارزشی ندارند.

در ادامه نشست نماینده اسقف اعظم سیبوسرکیسان خلیفه ارامنه تهران و شمال تهران در ابتدا با خواندن بیانیه‌ای تولید و انتشار فیلم موهن که موجب جریحه‌دار شدن روح مسلمانان شده است را محکوم و تاکید کرد: باید بر مشترکات دینی تاکید کنیم و آنان که نمی‌توانند حقانیت دین‌های الهی را ببینند اینگونه کارها را انجام می‌دهند، آنها حتی در قبال مسیحیت هم این عمل زشت را انجام داده‌اند و دشمن این روزها زیرکانه وارد دین شده و ما باید جامعه و فرزندانمان را در مقابل اینگونه اعمال مقاوم سازیم و به آنها بفهمانیم که تمامی ادیان الهی بر پایه محبت و زندگی محبت‌آمیز استوار است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.