اهانت کنندگان به ائمه(ع) مرتدند/ مسئولان باید ساده زیست باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در نخستین جشنواره نوآوری‌‌های تبلیغ دینی که ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، طی سخنانی با محکومیت شدید اهانت به اهلبیت(ع) و مخصوصا امام هادی(ع) اظهار داشت: افرادی که به ائمه اطهار(ع) توهین می‌‌کنند مرتد هستند و مرتکبان این اعمال زشت افرادی آلوده به گناه هستند و مورد حمایت دشمنان اسلام هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تبلیغ نباید منحصر به مدارس و قم باشد تأکید کرد: تبلیغ باید در سراسر کشور انجام شود تا همه مردم بیشتر با احکام اسلامی آشنا و عامل به آن شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی های مبلغ حقیقی اظهار داشت: مبلغ تنها از خدا می‌ترسد و همه هدفش انجام کار برای رضای الهی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بالا‌ترین وظیفه روحانی را تبلیغ دین می‌دانست تصریح کرد: دروس حوزوی مقدمه‌‌ای برای تبلیغ است و مبلغان باید با ایجاد روش‌های نو در تبلیغ بتوانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی با رد اکتفا به شیوه‌ها و سنتهای گذشته در تبلیغ اظهار داشت: اکتفا به روشهای گذشته و عدم نوآوری اثر تبلیغ ما را کم خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به زمان و مکان در تبلیغ بیان داشت: مبلغان باید نحوه تبلیغ خود را متناسب با شرایط زمان و مکان تغییر دهند‌‌ همان طور که انبیا عظام (ع) همه یک هدف واحد داشتند اما هر کدام از آن‌ها معجزه‌ای هماهنگ با فن رایج زمان خود عرضه کردند.

این مرجع تقلید، آگاهی از فرهنگ حاکم بر منطقه را یکی از عوامل موفقیت مبلغ برشمرد و اظهار داشت: مبلغ برای اثرگذاری بیشتر باید آشنا با فرهنگ مردم منطقه باشد همچنین با زبان مردم آشنا باشد و مخاطبان را طبقه بندی کند.

وی ساده زیستی را از دیگر عوامل موفقیت در تبلیغ دانست و گفت: توجه به ساده زیستی در تبلیغ بسیار مؤثر است و برمردم تاثر بیشتری دارد.

مسئولان باید ساده زیست باشند

آیت الله سبحانی تاکید کرد: در قانون اساسی ما نیز آمده است که مسئولان باید ساده زیست باشند و زندگی آن‌ها در حد سطح زندگی مردم عادی باشد.

وی توقع نداشتن از مردم را در تبلیغ بسیار موثر دانست و اظهار داشت: نباید مبلغ ار مردم توقعی داشته باشد اما نباید این سنت هم که مردم علاقمند هستند در راه دین هزینه کنند از بین برود بنابراین اگر مزدی به مبلغ داده شد دریافت کند.

استاد حوزه با اشاره به سخن معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است بیان کرد: مبلغان اهتمام ویژه‌ای به منبر حسینی(ع) داشته باشند و از توسل و نام اهل بیت (ع) بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه باید با اندیشه‌های وهابیت مقابله شود تاکید کرد: امروز گروه‌‌های منحرفی مانند وهابیت در کشور مشغول تبلیغ‌اند و مبلغان ما باید با تسلط بر مبانی فکری آنان به مقابله بپردازند.

آیت‌ الله سبحانی با بیان اینکه ما در تبلیغ نباید از ارزش‌های خود کوتاه بیائیم بیان داشت: اگرچه در اسلام برای تبلیغ نباید به دیگران بی‌احترامی شود اما این طور نیست که ما به خاطر دیگران از ارزشهای خود کوتاه بیاییم.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.