اهتزاز بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران

خبرگزاری آریا- با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات باغ‌موزه دفاع مقدس به اهتزاز درآمد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران به اهتزاز درآمد.
در حالی بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در پارک جنگلی طالقانی در قسمت غربی باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز درآمد که مساحت آن هزار متر مربع است، طول میله پرچم ۱۵۰ متر و وزن میله آن نیز ۲۵۰ تن است. ضمن اینکه روی لوله پرچم امکانات تصویر‌برداری و هواشناسی نصب شده است.
این پرچم در قسمت غربی باغ موزه دفاع مقدس برافراشته شد و حمل پرچم به‌وسیله تعدادی از نیروهای مسلح صورت گرفت.
در این مراسم احمدی نژاد به همراه قالیباف با اهدای گل به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در باغ موزه دفاع مقدس ادای احترام کرد.
به گزارش آریا پرچم به اهتزاز درآمده در باغ موزه دفاع مقدس سومین پرچم بزرگ دنیا از نظر ارتفاع میله پرچم است ضمن اینکه از لحاظ سطح دریا بلند‌ترین پرچم در دنیا است.
در این مراسم سرلشگر فیروزآبادی، سردار رحیم صفوی، سردار وحیدی، مهدی چمران، ایازی سخنگوی شهرداری تهران، خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، طلایی عضو شورای شهر تهران حضور دارند.

پرچم ایران یگانه پرچم توحید است
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه پرچم برای همه ملتها محترم است اظهار داشت: این درحالی است که پرچم ایران یگانه پرچم توحید و عدالت است.
به گزارش آریا، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم اظهار کرد: از شهردار تهران و همکاران ایشان و بنیاد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس به خاطر این ایده تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه پرچم یک نشانه و علامت است این پرسش را مطرح کرد که چرا برای ملت ها پرچم از اهمیت بالایی برخوردار است.
احمدی نژاد گفت: پرچم نشانه به هم پیوستگی و وحدت یک ملت است ضمن آنکه به عنوان نشانه فرهنگ و مطالبات و آرمانهای ملت نیز شناخته می شود.
وی با بیان اینکه در پرچم ایران این نماد وحدت به خوبی دیده می شود اظهار داشت: در پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمانها  و فرهنگ و اندیشه بلند ملت ایران به خوبی دیده می شود. از این رو معتقدم که ما می توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که پرچم ایران یگانه پرچم توحید است.
رئیس جمهورافزود: علت اصلی این امر آن است که در پرچم ما نماد توحید و عدالت به خوبی دیده می شود.
احمدی نژاد: با بیان این که برای همه ملت ها پرچم محترم است خاطرنشان کرد: از نگاه سایر ملتها پرچم ملتها محترم است از این رو احترام به پرچم لازم است و همانطور که اذعان داشتم پرچم علامت مقدسی است بویژه در ایران که نشانه توحید است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید حرمت پرچم را نگه داشت اظهار داشت: حرمت پرچم را باید به دو شکل مورد توجه قرار داد.
وی افزود: در سطح اول باید به احترام پرچم اشاره کرد هر جا که پرچم را دیدم باید به آن احترام بگذاریم نباید پرچم به زمین بیفتد و نباید لگدمال شود بنابراین باید در بهترین جایگاه آراسته و مستقر شود چرا که پرچم علامت موجودیت یک ملت است.
احمدی نژاد گفت: از این رو در ایران نیز باید به پرچم احترام بگذاریم و معتقدم احترام به پرچم باید در رفتار آحاد ملت ایران نهادینه شود.
رئیس جمهور افزود: در سطح دوم باید به حقیقت واقعی پرچم اشاره کرد حرمت حقیقی پرچم بسیار مهم است.
وی گفت: ممکن است ملتی در ظاهر پرچم خود را به اهتزار در بیاورد اما در واقع آن پرچم در اهتزار نباشد اهتزاز حقیقی پرچم در آن است که آحاد جامعه و بزرگان جامعه به اصل توحید، ارزشها و آرمانهای آن اعتقاد داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین ممکن است یک کشور اسلامی به اسلام توجه ویژه ای داشته باشد اما در زندگی مردم اهمیت اسلام کمتر دیده شود در آن صورت اهتزاز آن پرچم فاقد ارزش است.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما باید برای خدا کار کنیم افزود: اگر کار برای خدا نباشد دیر یا زود نمادهای ظاهری در هم خواهد شکست.
احمدی نژاد افزود: همچنین معتقدم باید توحید و عدالت در تک تک زندگی مردم متجلی شود. ضمن آنکه باید برای عدالت نیز کار کرد. باید عدالت را به خوبی در جامعه مستقر کنیم.
وی همچنین ارزشهای اصلی یک پرچم را توحید و عدالت دانست و گفت: اگر پرچم می خواهد همیشه برافراشته بماند باید  به عدالت وتوحید توجه ویژه ای داشته باشد.
احمدی نژاد با بیان اینکه امروز جهان به شدت به فرهنگ امام خمینی نیازمند است افزود: امروز جهان به شدت به مکتب و فرهنگ امام راحل نیازمند است مکتبی که پشت این پرچم مقدس نهفته است.
وی با بیان اینکه ماموریت ملت ایران آن است که از ارزشهای نورانی این سرزمین دفاع و پاسداری کنند اظهار داشت: علاوه بر این ماموریت اول باید مردم ارزشها را تدوین و به بشریت تشنه امروز معرفی کنند.
رئیس جمهور در پایان سخنانش تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس باید یک بار دیگر با امام راحل و شهیدان و حضرت ولی عصر (عج) تجدید پیمان کنیم تا با جدیت راه آنها را ادامه دهیم.
 

پرچم ایران آئین عقلانیت دینی و نماد گل‌واژه‌های خرد تمدنی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی آریا،شهردار تهران در این مراسم گفت: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران آئین عقلانیت دینی و نماد گل‌واژه‌های خرد تمدنی است.
محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران اظهار داشت: درود به روح شهدای گرانقدر که در مکتب غدیر و عاشورا تربیت شده‌اند و خود انسان‌های صالح و مصلحی بودند که توانستند مصداق منتظران در این مقطع باشند.
وی با اشاره به حضور ریاست‌جمهوری و مسئولان لشکری و کشوری در این مراسم خاطر نشان کرد: خدا را شاکر هستیم که این توفیق را نصیب مدیریت شهری کرد که در چنین ایامی بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوردیم.
قالیباف با اشاره به اهتزاز بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهدای گمنام و در جوار موزه دفاع مقدس اضافه کرد: منطق پرچم جمهوری اسلامی ایران منطق شهید است. پرچمی است که آمیخته به عشق ولایت و دیانت است و شهدا هم بر این مبنا راه زندگی و مرگ خود را انتخاب کردند.
شهردار تهران ادامه داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران آئین عقلانیت دینی و نماد گل‌واژه‌های خرد تمدن است و هر کجا که پرچم کشورمان به اهتزاز در می‌آید موثرترین عامل برای نشان دادن حق و حقیقت است.
وی اضافه کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران برآمده از صفا، طراوت و نماد استقلال و آزادی است و امیدواریم هر کجا که هستیم بتوانیم با پرچم‌داری از نظام جمهوری اسلامی ایران به معنایی بهره‌گرفته از فرهنگ جهادی با تحجر و رعب‌اندیشی مبارزه کنیم.
قالیباف اضافه کرد: پرچمداری یعنی خون دل خوردن و خون‌دادن در مسیر ولایت و مقابله با سختی‌ها.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.