اهتمام به گسترش افکار الهی حضرت امام (ره) اقدام مهم معاونت امور فرهنگی است

خبرگزای آریا- اهتمام به گسترش افکار الهی حضرت امام (ره) باتوجه به نیازهای بشر امروز از جمله اقدامات مهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در هنگام سالگرد رحلت ایشان در سال جاری جلوه‌ای ملموس و عینی گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد که در جلسه شورای مدیران معاونت متبوعش سخن می‌گفت، ضمن بیان مطلب بالا افزود: برخلاف سال‌های گذشته، امسال اقدامات ترویجی و حمایتی درباره نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) یک ماه زودتر و بدون هرگونه تبلیغاتی صورت گرفت که نتیجه آن را همگان در ایام مذکور مشاهده کردند.
وی افزود: این اقدامات و حمایت‌ها در چند بخش صورت گرفت. اولا چند پروژه درباره نشر آثار حضرت امام (ره) که قبلاً کلید خورده بود به نتیجه رسید و یکی دو اقدام دیگر نیز در چند ماه دیگر به سرانجام خواهد رسید.
چند اثر ارزشمند درباره حضرت امام (ره) با حمایت معاونت امور فرهنگی منتشر شد؛ که استقبال قاطبه مردم از آثار امام و یا کتاب‌هایی که درباره ایشان منتشر شد حاکی از آن است که جامعه همچنان تشنه افکار امام است و هنوز عطش آشنایی با روح بلند حضرت امام خمینی (ره) در نسل جوان دیده می‌شود که این بار مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

اقدامات ترویجی و چاپ کتاب
دری درباره اقدامات ترویجی و چاپ کتاب در زمینه آثار حضرت امام خمینی (ره) گفت:‌از جمله اقدامات معاونت امور فرهنگی در این زمینه می‌توان به خرید کتاب‌های منتشر شده درباره حضرت امام خمینی (ره) و ارسال آنها به کتابخانه‌های عمومی، حمایت از چاپ و انتشار مجموعه چهارده جلدی سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) و ارسال به موقع آن به استان‌های کشور جهت اهدا به کتابخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی در شمارگان جمعاً سی و پنج هزار نسخه، انتشار ۹ عنوان کتاب در شمارگان ده تا سی هزار نسخه (مجموعاً ۲۵۰ هزار نسخه) به همراه انتشار و توزیع ویژه‌نامه‌ها و نشریات و نرم‌افزارهای زندگی و دیوان شعر امام و نیز برخی از آثار ایشان از جمله چهل حدیث اشاره کرد.
وی ادامه داد:‌حمایت از دانشنامه حضرت امام خمینی (ره) و نیز حمایت پیش از انتشار حاشیه بر تحریرالوسیله امام توسط مرحوم آیت‌اله فاضل لنکرانی در شش جلد و عرضه و خرید ده‌ها کتاب درباره امام در بخش کودکان و نوجوانان از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدواریم برای تقویت فرهنگ امام که برگرفته از فرهنگ نبوی و علوی است بتوانیم این روند را گسترش دهیم و عمق اندیشه‌های امام را به‌عنوان نقشه راه‌ بیداری اسلامی، به جامعه جهانی معرفی کنیم.
دری همچنین در دیدار با تعدادی از نویسندگان و پژوهشگران آثار حضرت امام خمینی (ره) که در روز چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت؛ افزود:برای شناخت اندیشه‌های جامع و منظومه فکری و گستره نقش قدرتمند سیاسی حضرت امام خمینی (ره) علاوه بر بهره‌گیری از سایر رسانه‌ها، نباید نقش کتاب را به عنوان تأثیرگذارترین ابزار رسانه‌ای برای از میان بردن حجاب‌هایی که نسل جوان را از شناخت امام باز می‌دارد نادیده گرفت.
وی با طرح سؤالی که چرا ما در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون ـ به رغم پیشینه علمی امام راحل اثری شاخص و به یاد ماندنی نداریم ـ گفت: دلیل آن را باید در عدم بهره‌گیری از کتبی دانست که درباره امام منتشر شده و یا باید منتشر شود.
معاون امور فرهنگی گفت: به نظر می‌رسد معاصرت یا هم روزگاری حضرت امام خمینی (ره) موجب شده تا نفوذ اندیشه و آرای امام آنگونه که باید شناخته نشود و یا نقش قدرتمند سیاسی ایشان مانع آشکار شدن دیگر ابعاد ایشان شده و به عبارتی بعد سیاسی ایشان بر دیگر ابعاد و به ویژه بعد اخلاقی و عرفانی ایشان غلبه داشته باشد و کسانی که ایشان را می‌شناساند بیشتر از رهگذر سیاست است نه از مسیر فرهنگ و آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی؛ از همین رو در عرصه فرهنگ مکتوب باید به منظومه فکری و اندیشه اخلاقی ایشان توجه بایسته‌ای کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.