اهتمام مجلس برای زدودن گرانی و تورم


اهتمام مجلس برای زدودن گرانی و تورم

۱۲:۳۵ (چهارشنبه ۴ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی داریم سازوکارهای حمایت از تولید بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت را که به فراوانی و افزایش ظرفیت تولید داخل می‌انجامد به تصویب برسانیم.

علی لاریجانی که در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: در این صورت هم اشتغال جوانان که دغدغه مهم کشور است سامان می‌یابد و هم با افزایش تولید داخلی، تاریک‌های گرانی و تورم از صحنه اقتصادی زدوده می‌شود.
وی گفت: ما این مسیر را در شرایط فعلی مجاهدتی برای تثبیت قدرت ملی کشور می‌دانیم و برای تحقق آن از هرگونه همکاری با قوای دیگر استقبال می‌کنیم.
لاریجانی  افزود: انشاءاله‌ این اندیشه را که از ابتدای مجلس هشتم پیگیر بودیم با همت مضاعف دنبال خواهیم کرد و امروز هم در جلسه مشترک با دولت با همین هدف‌گیری جهت حل مشکلات مردم بحث‌ها را طی می‌گیریم و هفته آینده در جلسه مشترک دیگر با دولت به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و درونی کشور می‌پردازیم.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از کمیسیون‌های مختلف مجلس خواست در این جهت با همکاری وزرای مربوطه، تدابیر مقام معظم رهبری را دنبال کنند.
لاریجانی خاطر نشان کرد: چنانچه بتوان با ساماندهی مدیریت با تدبیر و متناسب با شرایط، همه ظرفیت‌های داخلی را از حالت بالقوه به ساحت بالفعل درآورد هم برای همیشه حریفان ماجراجو را دچار یاس می‌کند و هم نوعی شکوفایی درونی مستقر بر استعدادهای ملی را نمایان می‌کند، لذا تمرکز بر سازوکار اقتصاد مقاومتی متکی بر حضور ملت در عرصه اقتصاد و پرتوان کردن بخش خصوصی و تسهیل فضای کسب و کار آنان و ایجاد فضای همکاری و تعاون بخش‌های مختلف کشور و قوای سه‌گانه و پرهیز از حواشی و ایجاد سینرژی و هم‌افزایی نیروها از ملزومات این دوره است.
وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی به رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب لبیک می‌گوید و با همان ترتیب در پایان مجلس هشتم نیز قانون حمایت از تولید داخلی را به تصویب رساند ودر بودجه سال ۹۱ بسته حمایت از تولید داخل را در قانون مصوب کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام تصریح کرد: سخنان ایشان یادآور همان شجاعت و استواری پیشوای بزرگ انقلاب امام بود که نقاط قوت ملت را که در پهنا راه اصولی طی شده در این سالها به دست آمده به درستی بیان داشتند و رفتار ناشیانه چند کشور زورگو را که درون یک تئوری وهمی جدید سامان یافته به درستی و وضوح بیان کردند.
وی اضافه کرد:‌این تئوری وهمی یک وسوسه شیطانی دجال‌گونه در ایجاد فشار اقتصادی بر ملت برای شکستن وحدت درونی کشور و مغلوب کردن اراده قوی انقلاب در دفاع از آرمان‌های خویش است البته این تئوری در ذات خود نشانگر آخرین تیر ترکش حریف است چرا که به خودی خود شکست سیاست‌های نظامی‌گرا و ماجراجویی‌های سیاسی را در بر دارد.
لاریجانی خاطر نشان کرد: مصاف اقتصادی از آن جهت در چنبره توهمی جدید حاصل آمده که مولفه‌های قدرت داخلی کشور از نظر بنیه‌ی نیروی انسانی و ظرفیت‌های اقتصادی حاصل آمده در یک مجاهدت چند دهه را نادیده گرفته است.
 رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز مجلس با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: رژیم صدام در سال ۶۷ و در شرایطی که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته بود با پشتیبانی قوی، منافقان خائن را برای انجام عملیات وهمی تجهیز کرد تا به تخیل رسیدن به تهران آنچه در توشه خود داشتند به میدان بیاورند؛ البته این عملیات از نظر نظامی کاملا بی‌حساب و کتاب بود و سوال اینجاست که چرا رژیم صدام و منافقین مجددا در این دام توهمی نظیر توهم ابتدای جنگ گرفتار شدند؟
وی تصریح کرد: پایان جنگ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ این تصور را برای رژیم صدام و منافقین ایجاد کرد که شرایط دفاعی جمهوری اسلامی دچار رکود و ضعف شده است مخصوصا بعد از سقوط فاو، این تصور برای آنها زنده شد و به فکر نوعی عملیات نظامی افتادند که تصور کردند شرایط پیش‌روی آنها در ایران به نحوی است که با اقدام پیش‌بینی‌ نشده‌ای مواجه می‌شوند و قدرت ایستادگی در مقابل این عملیات را ندارند.
لاریجانی ادامه داد: این توهم در ابتدای جنگ نیز برای صدام ایجاد شده بود که به دلیل شرایط بعد از انقلاب می‌توانند ظرف یک هفته به تهران برسند و محاسبه غلط آنان از یک ریشه برخوردار بود، آنها نمی‌توانستند ظرفیت و قابلیت مردمی وسیع مردم ایران و نفوذ معنوی رهبر فقید انقلاب را درک کنند و همین جا غافلگیر شدند و یک باره با موجی از نیروهای فداکار و پرانگیزه مواجه شدند که تصور آن را نمی‌کردند، آنها در همان ورود چند کیلومتری اولیه با مقاومتی جانانه از بطن جامعه روبرو شدند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات افتخارآفرین مرصاد آخرین میخ را بر تابوت رژیم صدام و منافقین کوبید، گفت: نتیجه یک مقاومت شجاعانه و مجاهدانه ملت، ضربه‌ای کاری به گروهک منافقین زد که بساط ماجراجویی خود را در کنار مرزهای جمهوری اسلامی جمع کند و امروز آوارگی و شرگشتگی منافقین نتیجه آن شکست کارساز است.
وی اضافه کرد:‌از طرف دیگر رژیم صدام و همپیمانان او برای بار دوم ظرفیت قدرت نیظام ایران را لمس کردن که موجب سرافکنی آن رژیم نگون‌بخت شد که بعد از مدتی نامه‌نگاری با مسئولین جمهوری اسلامی را برای حل و فصل پایان جنگ آغاز کرد، اینجا بود که آمریکا و غرب که سالها از صدام پشتیبانی کردند متوجه شدند با واقعیتی قدرتمند مواجه هستند و لذا استراتژی براندازی نظامی را از سر بیرون کردند و راه افزون‌گری‌های دیگر را پیشه کردند.
لاریجانی با اشاره به برخی تبلیغات دشمن علیه کشورمان یادآور شد: اگر امروز گاه از طریق رسانه‌ها سخن قلدرمعابانه نظامی سر می‌دهند بیشتر از آنکه نشانگر قدرت باشد سرخوردگی سیاسی و روحیه آنها را نشان می‌دهد که نتیجه سیلی ملت ایران به بدمستی آنها در جنگ است و آنها خود می‌دانند قدرت انقلاب اسلامی مجال اینگونه به بازی‌گوشی کودکانه آنها نمی‌دهد و این دستاورد بزرگ ملی کشور بود که باعث ماندگاری قدرت نظام شد.
وی ادامه داد: پس از قبول قطعنامه دو مواجهه سیاسی پدید آمد؛ عده‌ای پس از سیل خروشان ملت که به سمت جبهه‌ها سرازیر شدند از امام اجازه خواستند که عملیات علیه صدام را با ضربه‌ای برق‌آسا انجام دهند، این زمینه عملیاتی حاصل شده بود و از نظر نظامی توجیه داشت اما امام سخن بزرگ و ماندگاری فرمودند “ما وقتی قطعنامه را پذیرفتیم به آن پایبندیم” و بر همین اساس اجازه تحرک در جبهه‌ها را ندادند، این یک منطق است که می‌تواند امنیت و ثبات را در صحنه بین‌المللی ایجاد کند، یعنی حتی با دشمن هم فریب‌کارانه برخورد نمی‌کند و در حرکت خود پایبند اصول است.
رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطق دیگر، روش صدام و هم‌پیمانان اوست که با تصوری ابتدایی با اینکه سالها در صحنه سیاسی درخواست قبولی قطعنامه را داشتند یکباره با فرصت‌طلبی مجددا به مرزهای ایران حمله کردند و در چنگ دلاورمردان ایران گرفتار شدند، ببنید که این منطق چه میزان بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی را در صحنه بین‌المللی ایجاد می‌کند.
لاریجانی خاطر نشان کرد: توجه به این دو نگاه، منطق روشن و امنیت‌ساز جمهوری اسلامی در مقایسه با بازار مکارانه و مزورانه بین‌المللی را نشان می‌دهد، همین منطق در چالش‌های تصنعی دیگر که غرب در مقابل انقلاب در سال‌های اخیر ایجاد کرده دیده می‌شود مثل بحث حقوق بشر، مساله هسته‌یی و ماجراجویی‌های که امروز به دنبال تحریم دنبال می‌کنند، نگاه آنها صرفا بهره جستن از قدرت ابزاری نهادهای بین‌المللی است نه کاری به دموکراسی دارند،‌ نه حقوق بشر و نه امنیت منطقه‌ای، بلکه صرفا منافع قدرت آنها مبنای مقایسه درگیری‌هاست که نمونه آن را می‌توان در مساله بحرین و سوریه به خوبی رویت کرد.
وی اظهار کرد: حوادث پس از قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد درس بزرگی برای ملت ایران و موجودات ماجراجوی صحنه بین‌المللی است، ملت ایران به خوبی دریافت که با پایمردی و مجاهدت توام با اخلاق جوانمردانه سرافرازی می‌یابد واقتدار ایران را بیمه می‌کند.
وی در پایان گفت:‌ قدرت‌های بزرگ و دولت‌های منطقه‌ای که در جنگ دچار رفتار ناجوانمردانه و اشتباه محاسباتی شدند نیز باید بفهمند با ملتی مجاهد و استوار و اخلاق‌مدار مواجه هستند که زیر بار زور و فشار نمی‌رود اما به دنبال ایجاد فضای همزیستی مسالمت‌آمیز و امنیت پایدار در منطقه است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.