اهداء شیرطلایی یک عمر دستاورد هنری ونیز به ویلیام فریدکین

۱۱اردیبهشت،

برگزارکنندگان هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا امسال شیر طلای یک عمر دستاورد هنری این فستیوال را به ویلیام فریدکین، سینماگر شناخته شده سینما اهداء می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، برگزارکنندگان هفتادمین دوره فستیوال فیلم ونیز با اعلام این خبر، از نمایش نسخه اصلاح ‌شده فیلم “ساحر” (محصول سال ۱۹۷۷ میلادی) که زیر نظر خود ویلیام فریدکین انجام گرفته، در هفتادمین دوره فستیوال ونیز خبر دادند.

بنابر این گزارش، آلبرتو باربرا، مدیر هنری هفتادمین دوره فستیوال فیلم ونیز، نقش مهم ویلیام فریدکین در بازسازی و نوسازی سینمای آمریکا و همچنین ساخت آثار متعدد و ماندگار در سینما همچون “جن‌گیر”، “رابط فرانسوی”، “ساحر”، “بی‌بند و بار”و… را مهم‌ترین عوامل انتخاب این سینماگر برای دریافت جایزه شیرطلایی یک عمر دستاورد هنری این فستیوال عنوان کرد.

به نوشته ورایتی، ویلیام فریدکین سال ۲۰۱۱ میلادی با آخرین ساخته خود “جو قاتل” در بخش رقابتی فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز حضور داشت.

فیلم‌های سینمایی “جو قاتل”، “گشت‌زنی”، “معامله قرن”، “جن‌گیر”، “رابط فرانسوی”، “زندگی و مرگ در لس‌آنجلس”، “ساحر” و “بی‌بند و بار””نگهبان”، “بازیکنان نویدبخش”، “قواعد جنگ”، “تحت تعقیب” و “حشره” از دیگر ساخته‌های این فیلمساز ۷۸ ساله شیکاگویی است.

هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز، از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۴، برابر با ۶ تا ۱۶شهریورماه سالجاری در شهر توریستی ونیز ایتالیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.