اهدافمان در گرجستان برآورده شد

۱۷ام بهمن ،

کارشناس جودو کشورمان گفت: در رقابت های بین المللی گرجستان به اهدافی که دنبالش بودیم، دست یافتیم.

ایرج اکبرلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: رقابت های بین المللی گرجستان اولین حرکت جدی فدراسیون جودو پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن بود زیرا پس از المپیک به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم در مسابقات برون مرزی شرکت کنیم و حضور در گرجستان بیشتر به دلیل حفظ رنکینگ جهانی جودو کاران بود.

وی ادامه داد: نتایجی را که در گرجستان به دست آوردیم مطابق انتظار بود همانطور که پیش بینی می شد جواد محجوب مدال گرفت و علی اکبری و قاسمی نژاد هم عملکرد قابل قبولی داشتند.

اکبرلو خاطرنشان کرد: ما برای اینکه از رنکینگ جهانی جا نمانیم منتظر نشدیم تا چهره های فیکس تیم ملی برگردند چند نفر از ملی پوشان هم به تازگی از تیم جوانان بیرون امده و عضو تیم بزرگسالان شده اند و گرجستان برای آنها حکم اولین تجربه را داشت.

وی افزود: از انجا که احتمال دارد المپیک ۲۰۱۶ ورودی نداشته باشد و کسانی سهمیه بگیرند که رنکینگ جهانی بهتری را دارا باشند پس مجبور هستیم که به مسابقاتی که به کشورمان نزدیکتر می باشند با جذب حامی مالی و صرفه جویی در هزینه ها جودوکاران خود را اعزام کنیم تا تجربه کسب کنند و رنکینگ خود را افزایش دهند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو به لزوم حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: معمولا کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کمک های خود را به ورزش های مدال آور به یک سال آخر باقی مانده به بازیهای المپیک محدود می کنند درحالی که این کمک ها باید درطول چهار سال باشد تا مقدمات حضور در المپیک به خوبی فراهم شود و با حضور در تورنمنت های مختلف تجربه کسب کنیم.

اکبرلو در خصوص اردوی مشترک تیم ملی که قرار است پس از مسابقات گرجستان برگزاری شود گفت: در مسابقات گرجستان و تا اینجای کار به هدف برای چه اعزام می شویم خود رسیدیم اما پس از مسابقات، اردوی مشترک برگزار می شود که در آن اردو بازیکنانی هم که مسابقه نداده اند شرکت می کنند و فکر می کنم نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد.
اکبرلو در پاسخ به این پرسش که چرا چند جودوکار در مسابقات شرکت نکرده اندبیان کرد: بعضی از جودوکاران آسیب دیده بودند برخی را هم

می دانستیم که مقام نمی آورند و به همین دلیل تنها هدفمان این بود که از اردوی گرجستان برخودار شوند و تمرین کنند و به همین دلیل آنها را همراه تیم به تفلیس اعزام کردیم.

کارشناس جودو کشور، مسابقات آسیایی را هدف اصلی جودوکاران ایران برشمرد و در خصوص رقابت های آلمان اظهار داشت: فدراسیون جودو در تلاش است که از طریق لیگ استعدادها و بهترین ها را شناسایی کند ضمن اینکه جودوکارانی مثل محجوب، قاسمی نژاد و علی اکبری که امکان گرفتن مدال دارند را برای المپیک ۲۰۱۶ و برای افزایش رنکینگ جهانی آنها سرمایه گذاری کنیم را به مسابقات آلمان بفرستیم که اسفند ماه برگزار خواهد شد اکنون شرایط اعزام تیم کامل را نداریم و مجبوریم در فرستادن جودو کاران گزینش عملی کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.