اهدای خون را به شبهای احیا موکول نکنید

خبرگزاری آریا- مدیر کل پایگاه منطقه ای آموزشی کل انتقال خون آذربایجان شرقی با بیان اینکه معمولا در شب های احیا با خیل عظیم اهداکننده خون مواجه خواهیم بود از مردم استان، خواست اهدا خون را به شب های قدر موکول نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خلیلی با اشاره به اینکه به طور متوسط ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیسه خون  نیاز روزانه خون در استان است خاطر نشان شد: در دو هفته اول ماه رمضان معمولا با کاهش ذخایر خونی و در شب های قدر با دریافت مازاد خون مواجه هستیم.
وی در تشریح ترتیب مصرف خون در استان گفت: بیماران تالاسمی، بیمارانی که جراحی قلب یا پیوند کبد داشته اند، تصادفات جاده ای و حوادث شغلی از مصرف کننده های اصلی خون در استان هستند.
مدیر کل پایگاه منطقه ای آموزشی کل انتقال خون آذربایجان شرقی با اشاره به آمار پایین اهدای خون در بین بانوان استان، ادامه داد: اهدای خون در بین بانوان استان پایین است بطوری که به ازای هر ۲۰ نفر مرد اهدا کننده یک نفر خانم اهدا کننده است که این رقم پایین تر از متوسط آمار کشوری است.
وی با اشاره به درصد بالای سلامت خون در استان خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی جز استان هایی است که به لحاظ تولید فراورده های خونی مورد تایید بازرسان داخلی و خارجی قرار گرفته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.