اهدای بیش از یکصد واحد خون از سوی قهرمان تیم ملی کوهنوردی

**** به گزارش ایرنا، در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، حسین معارف وند از استان لرستان که با اهدا بیش از یکصد واحد خونی موفق به دریافت هدیه از سوی وزیر بهداشت ودرمان و اموزش پزشکی شد، گفت: از اینکه می توانم کمک کنم و به دیگر هموطنان خود جان دوباره ببخشم از خدا را سپاس می گویم.

وی با اشاره به اینکه وقتی برخی از همسنگران خود را می دیدم به خاطر جراحاتی که از اصابت ترکش های خمپاره خونشان از دست می رفت و جان به جان افرین تسلیم می کردند و به شهادت می رسیدند و نمی توانستیم برایشان کاری انجام دهیم تاسف می خوردم.

وی ضمن توصیه به جوانان کشور جهت اهدا خون گفت: عمل اهداء خون نه تنها باعث نجات یک بیمار نیازمند می شود بلکه سبب می شود که هر چند ماه یک بار خود را در مورد دیگر بیماری ها وارسی کنیم.

**** اقای شرفعلی زنگنه از خطه کرمانشاه که بیش از ۱۰۰ بار واحد خونی تقدیم سازمان انتقال خود کرده است نیز با اشاره به اینکه من بیش از ۵۴ ماه در جبهه ها حضور داشته ام و قهرمان جنگ لقب گرفته و مدال دریافت کردم، گفت: اگر قهرمانی در مورد خون دادن باشد، من تاکنون می بایستی ۳۰ بار قهرمان می شدم.

وی که قهرمان ملی کوهنوردی است و افتخار به اهتزاز دراوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بلند ترین بام کشور همسایه ترکیه را در پرونده خود دارد، افزود: بسیار زیبنده است مردم با اهدا خون خود، مسئولان را در تامین فراورده های خونی برای افراد نیازمند یاری دهند.

**** در میان شرکت کنندگان دراین مراسم، دو تن از افراد موسوم به ‘گروه خونی بمبئی’ دیده می شدند . دارندگان این گروه خونی در جهان تنها ۲۰ نفر هستند که دو نفر از آنها ایرانی اند.

**** خانم دکتر ‘جیهان وطیلا’ نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت روز جهانی اهدا خون در این مراسم گفت: نیاز به تهیه خون ومحصولات خونی سالم و کافی، یک نیاز جهانی است که هر ساله باتوجه به تغییرات دموگرافیک جمعیت و پیشرفته شدن جراحی ها و اقدامات پزشکی در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۴۰ کشور درجهان جهت تامین نیاز خود به اهدای جایگزین(خانواده) و حتی پولی وابسته اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۷ اولین کشوری بود که به این مهم یعنی اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه بدون چشمداشت مالی دست یافت.

خانم وطیلا از طرف سازمان جهانی بهداشت از کلیه تلاش های سازمان انتقال خون ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران جهت تامین خون سالم و کافی از طریق اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه تقدیر کرد.

**** در مراسم که در سالن ۱۲هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد ۶ هزار نفر شرکت داشتند که از زمان نواخته شدن موسقی پاپ ، جمعیت به ۹ هزار نفر رسید.

۱۵۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.