اهدای مجموعه‌ای از آثار شاخص سبک کوبیسم به موزه متروپلیتن

۲۳فروردین۱۳،

˝لئونارد لادر˝، مجموعه‌دار آثار هنری، مجموعه‌ای شاخص از آثار سبک کوبیسم را به موزۀ متروپلیتن شهر نیویورک آمریکا اهدا کرده است.

به گزارش هنرآنلاین ، این مجموعه که براساس بیانیه موزه متروپلیتن شامل بعضی از مهمترین آثار برجسته سبک کوبیسم و شامل ۷۸ تابلو از آثار پابلو پیکاسو، جرج براک، هوآن گریس، و فرنان لژه است که ارزش آن حدود یک میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش نیویورک تایمز،لئوناردلادر ۸۰ سال داشته و مجموعه تابلوهای کوبیسم او یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های هنری است که تاکنون از این سبک جمع‌آوری شده است و قرار است از این مجموعه در پائیز سال ۲۰۲۴ رونمایی شود.

مدیر موزه متروپلیتن نیز این هدیه را خارق العاده توصیف کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند چهره موزه را تغییر داده و نقص کمبود آثار هنرمدرن در این موزه را جبران می‌کند.

کوبیسم یکی از سبک‌های هنری است. کوبیسم در فاصله سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۰۸ به عنوان سبکی جدی در نقاشی ظهور کرد و از نقاط عطف هنر غرب به شمار می‌آید. این سبک جنبشی خلاق را به وجود آورد که به پیدایش حرکت‌ها و سبک‌های فراوانی در قرن بیستم منتهی شد. کوبیسم را تحت تأثیر نقاشی‌های سزان می‌دانند، البته براک و پیکاسو کوبیسم را کاری نو در نقاشی می‌دانستند.

موزه‌ متروپلیتن در شهر نیویورک آمریکا از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان است که در سال‌های اخیر به‌طور متوسط سالانه میزبان پنج میلیون بازدیدکننده بوده است. این موزه که در سال ۱۸۷۲ میلادی افتتاح شد، حاوی مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان است. قدیمی‌ترین آثار این موزه مربوط به ۳۰۰ هزار تا ۷۷ هزار سال پیش است که از آن جمله می‌توان به سنگ آتش‌زنه‌ای اشاره کرد که در مصر یافت شده‌ است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.