اهل باطل متحدند،چرا ما نباشیم

جام جم آنلاین: محمد مرسی رییس جمهوری مصر در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش تهران را در کمک به حل و فصل مسایل منطقه ای مورد توجه قرار داد و بر آمادگی کشورش برای انجام هرگونه همکاری منطقه ای تاکید کرد وبا اشاره به مشترکات کشورهای اسلامی با یکدیگر، افزود: زمانی که اهل باطل در مسیر غلط خود متحد هستند، چرا ما باید در مواجهه با چالش های جهان در موضع حق خود متحد نباشیم.

وی با بیان این که ایران و مصر دو کشور بزرگ و دارای تمدن تاریخی و خیرخواه یکدیگر هستند، تصریح کرد: بین ایران و مصر هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس جمهوری مصر در این دیدار از صالحی خواست سلام های گرم وی و ملت مصر را به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کند.

مُرسی از برنامه ریزی و برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران تقدیر کرد.

مُرسی و صالحی در این دیدار پیرامون تحولات منطقه از جمله سوریه تبادل نظر کردند.

صالحی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم رییس جمهوری اسلامی ایران به مُرسی از حضور وی در اجلاس سران عدم تعهد در تهران تشکر کرد و بار دیگر پیروزی انقلاب مردمی و دموکراتیک در این کشور را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به خواست و اراده مردم مصر برای حاکمیت بر تعیین سرنوشت خود احترام می گذارد و مردم مصر ثابت کردند که دوران مهندسی منطقه و کنترل آن از سوی نظام سلطه پایان یافته و به دنبال تعیین سرنوشت خویش هستند.

صالحی با یادآوری راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان خود و کشورهای منطقه بر مبنای احترام متقابل، صلح، همکاری همه جانبه و حفظ امنیت و ثبات، از ایده تشکیل نشست چهار جانبه در ایفای نقش سازنده در مسایل منطقه بویژه سوریه و تقویت آن استقبال کرد.

صالحی برآمادگی ایران در همکاری با دولت مصر از طریق صادرات خدمات فنی، مهندسی برای توسعه زیر ساخت های صنعتی و عمرانی و انتقال دستاوردهای علمی و فناوری در حوزه های مختلف تاکید کرد و دو کشور را مکمل یکدیگر خواند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.