اهل سنت، محبت و مودت به اهل بیت پیامبر (ص) را یک اصل می دانند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘شیخ محمود بن موسی’ روز جمعه در دیدار با ائمه جمعه شیعه و سنی منطقه گنبدکاووس که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، افزود: اهل سنت همه اهل بیت پیامبر (ص) ازحضرت علی (ع) تاحضرت قائم (عج) را دوست دارند و آنان را علما و مقربان خود می دانند.

وی با رد وجود برخی اختلافات بین ابوبکر و عمر و امام علی(ع) نگاشته شده درکتب تاریخی، گفت: برخلاف نوشته های تاریخی روابط این افراد و نیز روابط بین صحابه پیامبر (ص) بااهل بیت ایشان بسیار خوب و دوستانه بوده است.

شیخ محمود اضافه کرد: بعنوان مثال حضرت علی (ع) نام دو تن از فرزندان خود را به نام صحابه پیامبر‌(ص) (ابوبکر و عمر) نامگذاری کرده است که نشان از علاقه و محبت بین ایشان با صحابه رسول خدا می باشد.

وی، وجود اختلاف بین صحابه پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان را ساخته و پرداخته دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: ولایت، محبت و مودت اهل بیت پیامبر (ص) جز با برایت از سخنان دشمنان دراین خصوص حاصل نخواهد شد.

امام جمعه شهر طرابلس کشور لیبی در ادامه سخنان خود وجود وحدت و اتحاد بین اهل سنت و تشیع منطقه گنبدکاووس را بسیار خوب و زیبا دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم وحدت عملی بین شیعه و سنی حاصل شود.

شیخ محمود افزود: برای رفع برخی اختلافات تاریخی بین شیعه و سنی که در کتب تاریخی ذکر شده است، باید بازنگری کنیم چراکه بر اساس شواهد موجود بین صحابه رسول اکرم(ص) و اهل بیت ایشان علاقه و محبت وجود داشته است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز درابتدای این دیدار ضمن عرض خیرمقدم گویی و تبریک پیروزی ملت لیبی در سرنگونی دیکتاتور این کشور، گفت: ملت ایران از این پیروزی و پیروزی ملت های مسلمان منطقه درسرنگونی حاکمان دیکتاتورشان بسیار خوشحال است.

حجت الاسلام و المسلمین ‘محمدحسین سبحانی’ همچنین بابیان اینکه ملت ایران از اینکه ملت های مسلمان منطقه درکنار هم علیه استکبار جهانی قیام کردند، خوشحال هستند، افزود: عمل اصلی در این پیروزی وحدت کلمه ملت های مسلمان بود.

وی از برقراری ارتباط بین مسلمانان منطقه بویژه مردم کشور لیبی با ملت ایران ابراز رضایت کرد و گفت: ملت ایران به اندازه خوشحال شدن از انقلاب خود از پیروزی ملت های مسلمان نیز خوشحال است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز دراین دیدار در سخنانی که به زبان عربی ایران کرد، گفت: در جمهوری اسلامی بویژه درمنطقه گنبدکاووس شیعه و اهل سنت با وحدت و صمیمیت با هم و در کنار هم زندگی می کنند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

آخوند ‘عبدالباسط نوریزاد’، افزود: درجمهوری اسلامی اهل سنت در انجام شئونات اسلامی خود کاملا آزاد هستند و در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی مشارکت بسیار بالایی دارند.

وی بابیان اینکه اهل سنت درجمهوری اسلامی نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی و نیز مسوولانی در پست های دولتی و همچنین مدارس دینی مربوط به خود دارند، گفت: وجود چنین مناصبی نشان از آزادی و نیز وجود وحدت و صمیمیت بین شیعه و سنی است.

آخوند نوریزاد، اضافه کرد: بعنوان مثال بنده که امامت جمعه را برعهده دارم، قاضی دادگستری نیز هستم و احکام اسلامی را برای مراجعان شیعه و سنی اعمال می کنم.

در این دیدار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، فرماندار گنبدکاووس و برخی مسوولان این شهرستان و نیز حدود ۳۰ نفر از علما، خطبای مساجد و شیوخ شهرهای مختلف کشور لیبی حضور داشتند.

هیئت اعزامی کشور لیبی علاوه براقامه نماز جمعه در مصلی اهل سنت گنبدکاووس از بلند ترین برج آجری دنیا ‘ قابوس بن وشمگیری ‘ نیز بازدید کردند.

/۷۴۷۹/۶۲۲/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۹۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.