اهمیت مجری در جذب مخاطب

۲۲م آذر ،

جام جم آنلاین: شبکه بازار برای جذب مخاطب برای این شبکه تخصصی، مجریان باسابقه را دعوت به کار کرده است. اصلا مهم نیست که آنها در رشته اقتصاد و بازار تخصص دارند یا نه، مهم این است که این مجریان بتوانند با تمهیداتی که بلدند مردم را مشتری شبکه بازار کنند.

مثلا سونیا پوریامین که برنامه «خانه قشنگ من» را برای این شبکه ساخته، مجری موفقی در زمینه اجرای برنامه‌های اجتماعی، گفت‌وگومحور است و مخاطب می‌داند که بعد از تماشای برنامه، او دست خالی از پای تلویزیون برنمی‌خیزد یا منصور ضابطیان با برنامه «رادیو هفت» توانسته اعتماد مخاطب را جلب کند و به او بقبولاند که می‌تواند با گروهش برنامه‌ای دیدنی را عرضه کند.

برنامه‌ای که هدفش رساندن مستقیم پیام به بیننده نیست. او می‌داند برای جذب مخاطب کم‌صبر تلویزیون ابتدا باید او را به روشی سرگرم کند. این سرگرم‌سازی می‌تواند پخش چند آواز و دکلمه باشد.

وقتی مخاطب دل به برنامه داد، پیام‌های آن را هم دریافت خواهد کرد حتی اگر این پیام‌ها دربارهٔ اقتصاد و بازار باشد که در نگاه اول برای عموم خاطبان جذاب نیست.

شبکه سه هم سکان برنامه صبحگاهی خود را به دست علی ضیاء داده است. مجری که بین عموم مردم محبوبتی نسبی دارد.

او هر چند در اجرایش آزمون و خطاهایی دارد اما می‌داند که باید چه چیزهایی را چاشنی اجرایش کند تا بتواند مردم را اول صبح حتی اگر شده برای دقایقی پای تلویزیون نگه‌دارد.

این نمونه‌ها نشان می‌دهد که مجری در جذابیت یک برنامه تلویزیونی نقش موثری دارد. تلویزیون مدتی است که درهای خود را به سوی مجریان جوان گشوده است، مجریانی که تلاش می‌کنند سبک و سیاق خود را در اجرا شکل دهند، اما آنها هنوز در مرحله تجربه‌اندوزی می باشند و نمی‌توانند امضای خود را پای یک برنامه به ثبت برسانند.

آنها به فراخور سن‌شان هنوز آنقدر تجربه‌های عملی و میدانی ندارند که مخاطب بتواند به آنها اعتماد کند. مجریان جوان شاید از لحاظ تئوریک، سواد بالایی داشته باشند و به طور مثال بدانند که رموز موفقیت یک مجری چیست و مجریان موفق تلویزیون‌های جهان چگونه توانسته‌اند به شهرت برسند، اعتماد کسب کنند و در تلویزیون ماندگار شوند، اما تا این مباحث تئوریک به عمل تبدیل شود، زمان زیادی لازم است.

جذب مجریان باسابقه از سوی شبکه بازار نشان داد که تلویزیون هرچند دستش در انتخاب مجری باز است و خیلی‌ها دوست دارند اجرای برنامه‌های این رسانه پرمخاطب را به عهده بگیرند، اما مردم باز هم برای انتخاب یک برنامه ترکیبی یا گفت‌وگومحور تلویزیون ابتدا نگاه می‌کنند تا ببینند که سکان این برنامه در دست کیست و چه کسی قرار است گرداننده آن باشد.

مجری برنامه اگر موضوع برنامه را بشناسد و به آن احاطه داشته باشد به وسیله محبوبیت و اعتمادی که نزد مخاطبان دارد، می‌تواند حتی یک شبکه به اصطلاح مُرده را زنده کند و مردم را وادارد تا کانال تلویزیون خود را روی شبکه موردنظر تنظیم کنند.

طاهره آشیانی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.