اهمیت مضاعف متون جهانی، چاقوی دولبه ادبی است

اهمیت مضاعف متون جهانی به معنای خلاصه شدن ادبیات فارسی در نام بزرگان ادبی چون حافظ، فردوسی، سعدی و مولانا، چاقوی دو لبه ادبی است.

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اهمیت مضاعف متون جهانی در نزد ایرانیان،‌ چاقوی دو لبه ادبی است،‌ افزود: ما یک سری متون داریم که نه تنها حیثیت ادبی داخلی ما هستند بلکه حیثیت ادبی ما در جهان را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: از این منظر آنان که به واسطه نهضت ترجمه جهانی شده‌اند، اهمیت مضاعف دولبه‌ای برای ما دارند که ازسویی به آشنایی ما با زوایای پنهان ادبیات کمک می‌کند.
این شاعر ادامه داد: از سویی دیگر مبحث اهمیت مضاعف متون فارسی مطرح در سطح جهان از آنجا که ادبیات فارسی را در نام بزرگان ادبی چون حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا خلاصه می‌کند و شاعران دیگر را تحت الشعاع تلالو چهره حرفه‌ای آن ها قرار می‌دهد، به ضرر ادبیات ما است.
شکارسری اظهار داشت: بنابراین لازم است که ما در توجه به شاعران و چهره‌های شناخته شده‌ای چون حافظ، اصول جرفه‌ای و کارشناسانه را در نظر داشته باشیم تا شاعران دیگر در تلالو شخصیت ادبی آنها به فراموشی سپرده نشوند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه مطالبی را می‌تواند در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب بیان کرد، ضمن ابراز بی اطلاعی نسبت به چیستی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های مرتبط با این هفته فرهنگی و ادبی گفت: با توجه به این بی اطلاعی که اگر از زبان فعالان رسانه متوجه آن نمی‌شدم، هم اکنون نیز نظرم به هفته کتاب جلب نمی‌شد، به منظور بی میلی نسبت به اعلام نظری غرض ورزانه و یک طرفه، نظر خاصی در این مورد ندارم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.