اهمیت نقش مردم در انتخابات در بیانات امام خمینی(ره)/ لزوم بهره مندی از حق انتخاب شدن و انتخاب کردن

۱۳خردادماه،

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران در ارتباط با محور فرمایشات امام خمینی (ره) پیرامون اهمیت انتخابات و نقش مردم‌ در این عرصه گفت: سخنان امام خمینی (ره) جهت زمان مشخصی عنوان نشده و حتی رهبر انقلاب در وصیت‌نامه‌شان به نقش مردم در انتخابات تأکید بسیار داشته‌اند.

محمدرضا راه‌چمنی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با محور فرمایشات امام خمینی (ره) پیرامون اهمیت انتخابات و نقش مردم‌ در این عرصه اظهار داشت: سخنان امام خمینی (ره)  جهت زمان مشخصی عنوان نشده و حتی رهبر انقلاب در وصیت‌نامه‌شان به نقش مردم در انتخابات تأکید بسیار داشته‌اند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه رهنمودهای بنیانگذار انقلاب خارج از زمان و مکان خاصی است، بیان کرد: حضور مردم در انتخابات یکی از حقوق اساسی و شهروندی است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و شهروندان باید از حق انتخاب‌شدن و انتخاب کردن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بعضی انتقادات مردمی به سیاست‌های دولت و مسئولان، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که به هر نحوی که هست از حق انتخاب استفاده کرده و این گونه نباشد که جهت اعتراض به بعضی سیاست‌ها از حق شهروندی منصرف شویم.

راه‌چمنی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری و همه علما و بزرگان به حضور گسترده در انتخابات تأکید داشتند امیدواریم شاهد خلق حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد ماه ۹۲ باشیم.

وی در ادامه افزود: شرکت در انتخابات ضروری است و مردم باید خود تشویق کننده یکدیگر در جامعه جهت حضور در انتخابات باشند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ضمن پیشنهاد به کاندیداهای انتخابات ۲۴ خرداد خاطرنشان کرد: کاندیداها در انتخابات پیش رو باید قانون اساسی و قوانین عادی را فصل‌الخطاب قرار دهند و در زمان تبلیغات، برگزاری انتخابات، اقدامی خارج از قانون و تصمیمات نهادهای قانونی نداشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.