اهمیت ایجاد آمادگی ذهنی در برابر زلزله برای تک تک اشخاص جامعه

۰۸م آذر ،

475-6.jpg

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کاستن از درصد غافلگیری مردم و مسئولین در مواجهه با بحران مهمترین کارکرد مانور است.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، حسن قدمی در حاشیه مانور ۸ آذر که در دبیرستان دخترانه شهید آوینی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در مانور زلزله مدارس از دستگاه های متولی دعوت شده تا آمادگی خود را محک بزنند هرچند بهترین مانور، مانور بدون اطلاع قبلی است.

دبیر شورایعالی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در مورد آمادگی مردم هم به لحاظ اینکه دانش آموزان بهترین منتقل کننده پیام ها به خانواده می باشند، به سراغ مدارس رفته ایم که مطابق برنامه ریزی های انجام شده دانشگاه ها، ادارات، پادگان ها و کارخانجات هم پس از تصویب در شورایعالی مدیریت بحران کشور جز این برنامه قرار می گیرند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر نقش پیشگیری در کاهش مخاطرات گفت: هرچند آموزش های خودامدادی دارای اهمیت است اما ابتدایی ترین مبحث در مدیریت بحران در زلزله بحث مقاوم سازی سازه ها و نقش تعیین کننده سازه های مقاوم در جلوگیری از فاجعه انسانی و تلفات گسترده است که دولت خدمتگزار در سالهای اخیر اقدامات موثری در نوسازی و بازسازی مدارس کشور داشته است.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۷۹هزار و ۲۶۶ کلاس نامقاوم وجود دارد گفت: از سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۳۹۰ تعداد ۷۸ هزار و ۶۷۹ کلاس نوسازی و مقاوم سازی شده‌اند.

قدمی از جمله کارکردهای این مانور را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی عنوان کرد.

مانور امسال؛ چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور است که با حضور ۱۲ میلیون دانش آموز مقاطع مختلف از ۱۰۵ هزار واحد آموزشی در۳۱ استان کشور و با همکاری وزارت کشور، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.