اهمیت بالای کیوی گیلان در بازارهای صادارتی ایران  

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: محصول کیوی در بازارهای داخلی و صادراتی در ارزآوری و ایجاد اشتغال اهمیت زیادی دارد.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه  بیش از ۱۸۰ هزار تن محصول کیوی از ۶۷۰۰ هکتار از باغات کیوی برداشت می شود، افزود: بیش از ۵۰ درصد کیوی تولید شده به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول کیوی گیلان در بازارهای داخلی و صادراتی در ارزآوری و ایجاد اشتغال اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: چالش های مراحل داشت و برداشت و انبارداری با استفاده از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی باید حل و برداشته شود.

الماسی خاطرنشان کرد:  ارزیابی در دنیا دیگر فقط هنگام تحویل نیست، بلکه تمام پروسه کاشت، داشت و برداشت مورد توجه قرار می گیرد و رعایت نکات علمی بازار پسندی را افزایش می دهد.

وی به نقش پژوهشکده ها و مراکز علمی تاکید کرد و گفت: راه اندازی ایستگاه عباس آباد آستارا با همکاری پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان میتوانیم کیفیت و کمیت را افزایش داده و در اقتصاد بهره برداران تحول ایجاد کنیم.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.