اهمیت طراحی سایت حرفه‌ای و سئو در موفقیت کسب و کارهای آنلاین

حالا که صدها بازار آنلاین در حال فروش محصولات‌شان هستند یا هزاران سایت جذاب در سراسر دنیا مشغول پاسخ به نظرات مشتریان‌شان هستند، وقتی تصمیم می‌گیرید وارد فضای کسب و کار آنلاین شوید، نمی‌توانید نسبت به ویترین‌تان، که همان سایت شما است، بی‌تفاوت باشید. شما باید بدانید تا در فضایی که هر روز رقابتی‌تر می‌شود، چگونه رفتار کنید تا مردم مشتاق باشند صدای‌تان را بشنوند.

قاعدتا هیچ‌کس حتی خود شما هم نمی‌خواهید وقت ارزشمندتان را در سایتی بگذرانید که هیچ جذابیتی برایتان نداشته و فقط با تعدادی کلمه قلمبه سلمبه و کلیشه‌ای سیاه شده است. تازه برای وارد شدن به هر قسمت آن، بعد از آن که دقایقی را به نوار سرچ مرورگر خیره می‌مانید تا صفحه مورد نظر بالا بیاید، در نهایت با یک سایت به اصطلاح مرده روبرو شوید.

اما به نظر شما چه سایتی جذاب است؟ طراحی سایت باید چگونه باشد که به عنوان سایت حرفه‌ای معرفی شود؟ سئو چه تاثیری درطراحی سایت حرفه‌ایدارد؟ در سایت وب ۲۴نوشته شده است:

اگر از اول ماجرا بخواهیم شروع کنیم باید به روزی برگردیم که شما قصد طراحی سایت دارید. برایطراحی وب سایت،می‌توانید از انواع پلتفرم‌های آماده استفاده کنید و یا به کسانی که کارشان در این زمینه است بسپارید تا برایتان انجام دهند. شاید بسیاری از کسانی که کار طراحی سایت را انجام می‌دهد جوجه را به جای قناری به شما بفروشند اما باید بدانید کهقیمت طراحی سایتحرفه‌ای بر اساس پوسته و گرافیک سایت تعیین نمی‌شود.

به قول دکتر رضا شیرازی مدیرعامل وب۲۴ و سئو۲۴،شما برای کاری که انجام می‌هید باید سیستم داشته باشید، هدف داشته باشید و استراتژی. اما چگونه؟

با انتخاب درست طراحی وب و سئو.

پس تا اینجا فهمیدیم یکی از استراتژی‌های شما باید طراحی سایت حرفه‌ای باشد. حالا یک سایت حرفه‌ای چه ویژگی دارد؟

دامنه مناسب دارد

بسته به اینکه با توجه به منطقه جغرافیایی و نوع فعالیت‌تان می‌خواهید .ir یا .com انتخاب کنید سعی کنید سایت‌تان را طوری نامگذاری کنید که به خاطر  سپردن آن راحت باشد. اگر می‌خواهید سایت‌تان در یادها بماند، نامی را انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن برای مادربزرگ‌ها هم راحت باشد.(یعنی تا این حد روان و ساده و البته خلاقانه). نام سایت‌تان باید با فعالیت آن همخوانی داشته باشد.

سرعت لاک پشتی ندارد

هاست خود را طوری انتخاب کنید که مثلا اگر ساعت سه نصف شب سایت پرید، با پشتیبانی شرکت هاست‌‌تان، در عرض چند ثانیه مشکل حل شود. نه اینکه به محض وقوع مشکل، تنها راه شما گذاشتن تیکت باشد که ساعت‌ها بعد چک شود در حالیکه سایت شما همچنان رو هوا است. برای اینکه اعتبار آن شرکت را بسنجید ببینید از چه سایت‌هایی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر آن سرعت بالایی داشته باشد نه اینکه برای هر صفحه از سایت ۱۰ ثانیه منتظر بمانید و آخر با ارور در دسترس نبودن سرور مواجه شوید.

طراحی واکنش‌گرا دارد

اصطلاحا می‌گویند قالب سایت باید ریسپانسیو باشد. یعنی در موبایل یا تبلت به خوبی نشان داده شود و سایز مناسب داشته باشند و نیاز به اسکرول به چپ و راست نداشته باشد. از سال ۲۰۲۲ گوگل سایت‌هایی که طراحی واکنش‌گرا ندارند از نتایج خود حذف می‌کند.

کاربر پسند باشد

وقتی در جستجوی یک مطلب ده‌ها سایت باز کرده‌اید اگر سایت‌ها طراحی جذابی نداشته باشند که همان ابتدا شما را پای کلمات خود بنشاند، باید فکری به حال طراحی سایت خود کنید. ساختن سایت کاری ندارد اما طراحی آن، رنگ و قرار دادن آیتم‌های آن است که باعث می‌شود کاربر به سایت شما برگردد یا برای همیشه آن را ببند.

رنگ سایت، هویت برند و سایت شما است. در انتخاب تصاویر سعی کنید تصاویر با کیفیت و کم حجم انتخاب کنید تا روی سرعت سایت‌تان هم تاثیری نگذارد. آیکون‌های مختلفی که راه ورود کاربر به بخش‌های مختلف سایت شما است را مشخص کنید. جوری نباشد کاربر ساعت‌ها به دنبال پیدا کردن دکمه افزودن به سبد بگردد. یک فونت کاربر پسند برای نوشته‌های خودتان انتخاب کنید.

پیچیدگی را از سایت‌تان حذف کنید. برای ورود به هر صفحه اگر یک تبلیغات جدید برای کاربر باز شود، یا برای ثبت نام تا شجره نامه اقوام مادری هم تکمیل کند، یا برای نظر گذاشتن دوباره ثبت نام کند، یا به جای گفتگوی زنده آنلاین با خودتان، از یک ربات مدام سوال بپرسد و در آخر به نتیجه نرسد، تماما این عوامل باعث می‌ود کاربر برای همیشه و با اقتدار صفحه‌تان را ترک کند. برای اینکه این مشکلات را نداشته باشید از تجربه طراحی وب سایت و سئو سایت مجموعه وب۲۴ کمک بگیرید.

بعد از طراحی سایت مهم‌ترین بخش، سئو سایت است. اگر سایت‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نکنید، عملا در مغازه‌تان را برای ورود مشتری بسته‌اید. سئو باعث می‌شود تا کاربر، همان اطلاعاتی که دقیقا دنبالش است پیدا کند. سئو ترافیک بیشتری به سایت‌تان روانه می‌کند و اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید هزاران کاربر را به سمت شما می‌فرستد. برای انجام خدمات سئو از متخصصان این زمینه استفاده کنید. هر شرکت بر اساس تخصص خود و بازه تاثیر روی سایت شما تعرفه سئو را اعلام می‌کند. جهت سفارش سئو، سایت سئو ۲۴ با جمعی از متخصصان سئو و آنالیز رقبا و با توجه به نیاز شما، پکیج سئو را در اختیارتان قرار داده و تا حصول نتیجه موثر، همراه‌تان است.

قیمت سئو و قیمت طراحی سایت بسته به جزئیات مشخص می‌شود و بازه قیمتی آن خیلی متنوع است. اما نکته‌ای که باید توجه کنید این است که در بازار افراد غیرمتخصص زیادی هستند که بدون تخصص کافی با دریافت هزینه‌های هنگفت هیچ‌کاری برای شما نمی‌کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.