اهمیت قطع وابستگی به واردات دارو در سال تولید ملی بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا،’مرضیه وحیددستجردی’ عصر دوشنبه در پیامی به مناسبت آغاز سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: علم داروسازی از دیرباز همزاد علم پزشکی بوده و همواره پا به پای آن پله های ارتقاء و پیشرفت را پیموده و موجب رفع آلام و بیماری ها را در نوع بشر فراهم کرده است.

به گفته وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، امروزه در عصر انفجار علم و ابداع شیوه های جدید و فناوری های نوین، عرصه علم و داروسازی نیز دچار پیشرفت های عظیمی شده است.

وی افزود: داروهای نوترکیب، رادیوداروها و هزاران فرآورده دارویی جدید حاصل تلاش و کوشش بی دریغ محققان و پژوهشگران سختکوش این عرصه است.

دستجردی افزود: به مدد الطاف الهی ، در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به همت جوانان غیور و ولایت مدار کشور ما نیز پا به پای تحولات جهانی به پیش می رود.

وی دراین پیام آورده است:محققان و تولید کنندگان دارویی باید تهدیدات را تبدیل به فرصت کرده و موجب پیشرفت بیش از پیش میهن عزیزمان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، انجمن بین المللی علوم دارویی استرالیا (APSA)، فدراسیون بین المللی داروسازی ‘FIP’، انجمن متخصصان علوم دارویی ایران و تعدادی میهمان از کشورهای آلمان، دانمارک و آمریکا در سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران حضور دارند.

بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از ۲۰ استان کشور در این همایش شرکت کرده اند که یک سوم آنها دانشجویان و مابقی داروسازان و هیات علمی دانشگاه ها هستند.

این همایش با هدف ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و همفکری میان دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع دارویی برای بهبود کیفیت و ساخت تولیدات دارویی در ایران آغاز به کار کرد.

سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران، فرصتی برای اجرایی کردن اهداف سال تولید ملی و از میان بردن وابستگی کشور به واردات دارو و ایجاد استقلال صنعتی در زمینه داروهای شیمیایی و گیاهی است.

یکهزار و ۱۲۶ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال و از این تعداد، یکهزار و ۴۱ مقاله برای ارایه شفاهی و پوستر پذیرفته شده است.

این همایش علمی تا ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.

پ/۷۱۴۰/۱۰۴۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۳۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.