اوباما، ۱ رای تا پیروزی توافق هسته ای در کنگره

ممتاز نیوز: سناتورها کریس کونز، باب کیسی روز سه شنبه حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کردند و این تصمیم را «یک تصمیم بسیار سخت» عنوان کردند؛ دولت اوباما برای پیروزی در توافق هسته ای در کنگره اکنون تنها به یک رای دیگر نیاز دارد.

کونز، سی و سومین  سناتور دموکرات کنگره آمریکا است که حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرده است؛ توافقی که برنامه هسته ای ایران را مهار می کند و در مقابل آن تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران برداشته میشود. رئیس جمهوری آمریکا اکنون تنها به یک رای دیگر دموکرات ها برای اعلام حمایت از توافق هسته ای و رسیدن تعداد آنها به ۳۴ رای نیاز دارد، رقمی که با توسل به آن دیگر مخالفان توافق قادر به شکست وتوی اوباما درباره توافق نخواهند بود.

کونز در سخنرانی خود در دانشگاه دلور گفت: من از این توافق حمایت می کنم چرا که مارا در مسیر روشنی برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران در ۱۵ سال آینده قرار خواهد داد. توافقی با همراهی کامل جامعه بین المللی.

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا می تواند قطعنامه عدم تصویب توافق هسته ای را در هفته دوم ماه سپتامبر به مجلس سنا بیاورد.

کونز گفت که در نظر دارد به هر اقدامی در رد توافق هسته ای در کنگره رای منفی دهد.

وی همچنین عنوان کرد که این یک توافق ایده آل و کامل نیست اما معتبرترین گزینه در این زمینه است.

کونز همچینن گفت که طی ۱۰ روز گذشته با اوباما، جو بایدن معاون رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت این کشور دیدار کرده است وخواستار تلاش های بیشتر برای تامین امنیت اسرائیل شده است.

وی همچنین تاکید کرد تاکنون پاسخی از سوی اوباما مبنی بر درخواستش درباره اسرائیل دریافت نکرده است.

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.