اوباما:امروز در امنیت بیشتری هستیم بخاطر پترائوس/رسوایی پترائوس مشکلی برای امنیت ملی نداشت

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

afp1-23.jpeg

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: رسوایی اخلاقی که منجر iبه استعفای دیوید پترائوس از ریاست سازمان سیا شد هیچ مشکلی برای امنیت ملی کشور iبه وجود نیاورده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید پترائوس، از ژنرال‌های برجسته ارتش آمریکا در سال‌های اخیر که در جنگ‌های عراق و افغانستان حضوری فعال داشت هفته قبل iبه سبب یک رسوایی اخلاقی و افشای رابطه با پائولا برادول، بیوگرافی نویسش مجبور iبه کناره‌گیری شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اگرچه پیش از این قدردانی خود را از پترائوس اعلام داشته بود اما این بار تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر اینکه رسوایی پترائوس ضربه‌ای iبه امنیت ملی کشور یا سربازان آمریکا در خارج زده باشد، وجود ندارد.

اوباما در اولین کنفرانس خبری خود پس از انتخاب مجددش iبه عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت: من هیچ مدرکی دال بر اینکه اطلاعات محرمانه افشا شده باشد یا اینکه این رابطه تاثیری منفی بر امنیت ملی ما گذاشته باشد، ندیدم. ژنرال پترائوس شخصیتی فوق‌العاده دارد اما با ارزیابی‌های خودش نتوانسته استانداردها و ضوابطی را که iبه اعتقاد وی iبه عنوان رئیس سیا لازم الاجرا بودند، رعایت کند. بقیه مسائل کاملا شخصی می باشند و iبه خود وی و خانواده‌اش مربوط می‌شود.

وی افزود: و دقیقا iبه خاطر همین مساله بود که وی استعفا کرد و من هم بر همین اساس آن را پذیرفتم . اما تاکید می‌کنم حداقل از نظر من، وی خدمات فوق‌العاده‌ای داشته است. ما امروز امنیت بیشتری داریم iبه خاطر کارهای دیوید پترائوس. امیدوارم که اکنون وی و خانواده‌اش بتوانند براین مشکل فائق آیند. من از هرگونه قضاوت در این خصوص اجتناب می‌کنم ما هنوز اطلاعات کاملی نداریم اما می‌توانم بگویم iبه اف.بی.آی اطمینان کامل دارم.

قرار است پترائوس فردا (جمعه) در خصوص حمله ۱۱ سپتامبر iبه کنسولگری آمریکا در بنغازی پاسخ دهد. این حمله منجر iبه کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در بنغازی شد.

پترائوس ۱۴ ماه پیش ریاست سیا را پس از بازنشستگی از ارتش برعهده گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.