اوباما از ادعای امارات درباره جزایر ایرانی حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ” خلیج تایمز” ، در دیدار”اوباما” رئیس جمهور آمریکا وژنرال “شیخ محمد بن زاید آل نهیان” شاهزاده ابوظبی و فرمانده نیروهای مسلح این شیخ نشین که روز چهارشنبه به صرف ناهار در کاخ سفید برگزار شده بود دو طرف با صدور بیانیه ای بر حل آنچه که آنها اشغال جزایر سه گانه از سوی ایران خواندند از طریق مسالمت آمیز تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است آمریکا قویا از ایده امارات متحده عربی مبنی بر حل مسالمت آمیز مسائل جزایر سه گانه تنب کوچک ، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفتگوهای مستقیم، ارسال پرونده به دادگاه لاهه یا هر سازمان مرتبط بین المللی حمایت می کند.

آنها همچنین در این بیانیه به زعم خود از ایران خواستند به وظایف بین المللی هسته ایش عمل کند؛ دو طرف همچنین از طرح” کوفی عنان” برای سوریه حمایت کرده و خواستار انتقال قدرت در سوریه از طریق سیاسی شدند.

دو طرف همچنین درخصوص اهمیت تامین امنیت خطوط کشتیرانی در برابر تهدیدات به تجاوز، تروریسم و دزدی دریایی مذاکره کردند.

در پایان رئیس جمهور آمریکا به شاهزاده اماراتی افتتاح خط لوله نفت جدیدشان را تبریک گفت.

در حالی که امارات متحده عربی خواستارارجاع مسئله جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس به دادگاه بین المللی لاهه است که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده این جزایر متعلق به ایران است و هرگز بر سر مالکیت آنها با کسی مذاکره نخواهد کرد، اما حاضر است برای رفع سوء تفاهم با طرف اماراتی گفتگو کند، با این حال شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس با تحریک مستقیم غربی ها همچنین به  تنش آفرینی در خصوص جزایر ایرانی ادامه می دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.