اوباما با اقدام نظامی علیه ایران در کوتاه مدت مخالف است/مذاکرات تبلیغاتی و ضد ایرانی نتانیاهو با رامنی

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از متحدان نزدیک آمریکا که از نفوذ سیاسی میان رای دهندگان آمریکایی برخوردار است، در اظهاراتش به انتظاری از باراک اوباما، رییس جمهور ‌آمریکا اشاره داشت و گفت: اوباما با اقدام نظامی علیه ایران در کوتاه مدت مخالف است و سیاست آمریکا در قبال ایران را بر فشار دیپلماتیک و تحریم متمرکز کرده است.
نتانیاهو گفته است که برنامه هسته‌ای ایران را در دیدار با میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ ژوییه بررسی خواهد کرد. نتانیاهو در انتخابات سال ۲۰۰۸ با اوباما هم در این باره مذاکره کرده بود.
وی با نسبت دادن تلاش برای تولید تسلیحات هسته‌ای به ایران به شبکه خبری “سی.بی.اس” گفت که “‌درباره‌ نگرانی اسراییل از مجهز شدن ایران به تسلیحات هسته‌ای” با رامنی صحبت خواهد کرد و افزود: ” متاسفانه، این نگرانی هم‌چنان چهار سال است که با ماست”.
سخنان نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که رژیم متبوعش تنها زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه را داراست.
آسوشیتدپرس افزود: رابطه آمریکا با اسراییل و این که درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی ایران چه اقدامی انجام شود از نقاط تمایز میان اوباما و رامنی است. رامنی به وضوح تهدید حمله به ایران در صورت پیروزی در انتخابات را مطرح نکرده است اما گفته است که رویکرد سرسختانه‌تری را در مقایسه با اوباما اتخاذ خواهد کرد.
رامنی مدعی شده بود که اگر اوباما دوباره‌ انتخاب شود ایران به سلاح هسته‌یی دست خواهد یافت اما اگر او انتخاب شود ایران چنین تسلیحاتی را نخواهد داشت.
با این حال اوباما انتقادات مبنی بر این که درباره ایران ضعیف بوده است را قبول ندارد و مشاورانش نیز به آن چه همکاری امنیتی بی‌سابقه واشنگتن ـ تل‌آویو می‌خوانند، اشاره می‌کنند.
هم‌چنین بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی “هیل”، نتانیاهو در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز در روز یک‌شنبه مدعی شد که عملیات تروریستی در بلغارستان کار حزب‌الله بوده است و افزود که این حملات تروریستی باید جامعه بین‌المللی را به تشدید فشار بر ایران به منظور توقف برنامه‌ هسته‌یی‌اش وادار کند.
در عین حال بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه دفتر نتانیاهو ادعا کرد که رییسان اطلاعاتی این رژیم روز یک‌شنبه به کابینه گفته‌اند که ظرف دو سال اخیر ایران و حزب الله مقدمات انجام حملاتی را در بیش از ۲۰ کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.
نتانیاهو در اظهاراتی بی‌اساس گفت: مهم است به جهان اثبات شود که ایران و حزب‌الله در پس موج حملات در هر قاره‌ای قرار دارند.
رامین مهمان‌پرست پیش از این ادعاها و اتهامات مقامات رژیم صهیونیستی در انتساب انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان به جمهوری اسلامی ایران را به شدت رد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان سردمدار تروریسم دولتی و سازمان یافته که دستانی آلوده به خون انسان های بی گناه در لبنان، فلسطین و سایر کشورها دارد و نقش مستقیمی نیز در ترور دانشمندان هسته یی کشورمان ایفا کرده است، برای فرار از توجه جهانیان بر ماهیت تروریستی این رژیم نامشروع، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر کشورها می پردازد.
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی حاضر است با به خطر انداختن جان افرادی در درون سرزمین اشغالی یا بیرو ن از آن، سناریوهای سیاسی خود را پیگیری کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران خود بزرگ ترین قربانی تروریسم بوده و به خطر انداختن جان انسان های بی گناه را رویکردی نادرست می داند.
در عین حال سازمان “قاعده الجهاد” مسوولیت انفجار اتوبوس حامل گردشگران یهودی در بلغارستان را بر عهده گرفت و اعلام کرد که جهاد در تمامی زمینه‌ها به منظور جنگ علیه یهودیان و آمریکایی‌ها تا زمان خروج آن‌ها از اراضی اسلامی ادامه خواهد داشت.

/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.